Har låtit funderandet vila ett tag, men nu är det aktuellt igen!

Just nu lutar det åt att jag beställer en BHP452rfx från Lawson:

http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418

Egentligen skulle jag vilja ha en utan slag, och 14,4V istället för 18. (Smidighet) Men eftersom jag har en 18V mutterdragre sen tidigare så kan det ju vara praktiskt med samma batterier. En utan slag blir ganska mycket dyrare just nu eftersom jag inte hittat något erbjudande på den.

Någon som provat BHP och BDF (slag och utan slag) och har åsikter om hur mycket längd- och viktskillnaden märks?

Hur är aluminiumväskan i läknen ovan? Funkar lika bra eller t.o.m. bättre än plastväskan?

//Nomis

Beroende på vad du ska använda dragaren till så kan det ju vara ett alternativ att köpa till ett 1,5aH batteri till den. Då blir den riktigt lätt och smidig och ger de flesta 14.4V maskiner jag känt på en match iaf. Dock blir ju drifttiden kortare, men man hinner dra mycket skruv ändå. Men man kan ju alltid ladda under kaffepausen, 15 min och det är fullt igen.. d^_^b

Jag har både en BDF452 och en BHP452 och det är ingen direkt kännbar skillnad dem emellan. Vare sig vikt, smidighet eller längd. Men just batteriet gör stor skillnad tycker jag om man letar en smidigare maskin. 14.4V är väl i stort sett identisk med 18V om jag inte missminner mig?! Bara batteriet som skiljer.

Jag köpte också aluminiumväskan och jag packade upp den och den har stått sen dess.. En polare beställde kort därefter ett kit med plastlåda och den kändes sjutton gånger bättre än aluminiumlådan.. Funderar på att beställa en tom sådan..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.