Jag har ett badrumsskåp från Svedbergs som heter D-light. Det sitter två 14 W lysrör i badrumsskåpet vilket jag tycker är lite väl. Skaffade två 7 W LED lysrör. Fick hem dem idag och var ”överlycklig”, tills jag skulle byta ut dem och märkte att den extra plastkåpan på LED-lysröret är i vägen. Jag kan alltså inte byta ut mina gamla lysrör mot LED.
Tittar man på konstruktionen på badrumsskåpet så går det kanske att försöka benda på plasten och göra det större. Men jag vet inte om jag vågar.
Finns det T5 LED lysrör utan den extra plastkåpan?
Tittar man på konstruktionen på badrumsskåpet så går det kanske att försöka benda på plasten och göra det större. Men jag vet inte om jag vågar.
Nu har du vanliga lysrör och kanske starter ( glimtändare ) Vad sägs om det nya röret, bara skruva in och vara glad eller, det finns led för att bara skruva in och det finns led för skruva in och byta glimtändaren, ska stå på förpackningen vad som gäller. Inte säkert personalen i butiken vet eller kan något.
Finns ingen glimtämdare. Är en elektronisk ballast i armaturenJ jonaserik skrev:Nu har du vanliga lysrör och kanske starter ( glimtändare ) Vad sägs om det nya röret, bara skruva in och vara glad eller, det finns led för att bara skruva in och det finns led för skruva in och byta glimtändaren, ska stå på förpackningen vad som gäller. Inte säkert personalen i butiken vet eller kan något.
OK kikade lite runt på rör 7 W, det rör du har nu passar säkert i vanliga hållare, men nu lite special. Tror att det går att såga runt 4 mm in och ett jack så den delar på sig och sprätta bort biten. En schansning, har inte gjort det själv, bara nu i tanken.
Tror badrumsskåpet är runt 10 år gammalt så när det tillverkades så fanns det inte LED med i bildenJ jonaserik skrev:
En annan ide, det är 2 tampar till hållarna, även dom normala har det, kanske att byta hållare är en väg och dom kostar inte många kronor om du kan köpa av en EL-firma, här finns lite att se vad som finns, det är nog infästningen av dom kan vara lite knepig
https://www.google.com/search?q=lys...l4j0i5i30l2.6821j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
https://www.google.com/search?q=lys...l4j0i5i30l2.6821j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
K MM3 skrev:Jag har ett badrumsskåp från Svedbergs som heter D-light. Det sitter två 14 W lysrör i badrumsskåpet vilket jag tycker är lite väl. Skaffade två 7 W LED lysrör. Fick hem dem idag och var ”överlycklig”, tills jag skulle byta ut dem och märkte att den extra plastkåpan på LED-lysröret är i vägen. Jag kan alltså inte byta ut mina gamla lysrör mot LED.
Hur blir det då med förmågan att hålla fast röret i hållaren?K MM3 skrev: