Just skruvdragare är det verktyg jag minst skulle behöva en box till. Den står alltid framme på bänken, och laddstationen finns alltid tillgänglig. Men om jag stod i butiken och valde mellan en med riktig box och en med pappkartong skulle jag utan att tveka välja den med boxen.

bobas skrev:
Vad ska ni med lboxxen till? Är det inte fruktansvärt jobbigt att packa upp maskinen varje gång den ska användas?
Jag för min del hatar när det ser stökigt ut i verkstan så allt skall vara dolt bakom dörrar eller i lådor utom en verktygstavla med det viktigaste och stationära maskiner. Jag torkar alltid av maskinerna med våt och torrservetter efter användning och så tillbaka i låda.

Är absolut inte hantverkare men det blir ibland att hjälpa någon släkting eller kompis, göra något i stugan (även om den börjar ha tillräckligt med egna verktyg). Eller om det är ett längre projekt i något rum i huset - vid alla dessa tillfällen gillar jag att var sak har sin plats. L-boxxen är då perfekt då jag enklare får med mig verktygen ihopklickade. Lådan i sig är mer tålig och jag har precis som Mikael skriver köpt extra L-boxxar till tillbehör, vissa handverktyg mm

Mikael_L
kinglolle skrev:
Jag för min del hatar när det ser stökigt ut i verkstan så allt skall vara dolt bakom dörrar eller i lådor utom en verktygstavla med det viktigaste och stationära maskiner. Jag torkar alltid av maskinerna med våt och torrservetter efter användning och så tillbaka i låda.
Ja du får lätt låna mina grejer om du vill. :)
Du är ju 100ggr mer noga än vad jag är (med mina egna maskiner). Lånar du av mig så får jag ju tillbaka dom tvättade. :D

Men du ids nog knappast åka över 50 mil för att låna något du redan har själv. :cool:

Ang fina lådor och boxar, så håller jag med Pepparkaka om att stod det två lika (eller likvärdiga) maskiner att välja mellan så tar jag givetvis den som kommer i fin plastlåda.
Men frågan är om jag betalar ens 100 spänn extra, för att ha en tom plastlåda att hålla reda på. ;)
Ja när det gäller skruvdragaren då, många andra maskiner används ju så sällan att dom gärna kan få ligga i en fin låda.

Jag tycker det är jättebra med en medföljande väska, speciellt om den har lite plats över till bits och borr.

Det blir enklare att få med skruvdragaren, batterierna och laddaren + tillbehören i en väska än att fippla runt med allt i lösdrift när man ska ut någonstans och snickra.

På den punkten är ju Festool jättebra med sina centrotec systainrar som kan följa med, även om det nu finns andra lösningar t.ex en inredd L-boxx.

Jag har just beställt ett Hitachi 10,8v kit som kommer i en aluväska som rymmer en del tillbehör vilket är praktiskt.

Jag gillar den nya LS boxxen som alltså är kompatibel med L-boxx men har utrymme för 2 lådor så man har plats för just borr/bits o tillbehör i en separat låda och skruvar i en annan.

För övrigt kan jag ändå helt förstå er som inte bryr er om lådor/systainers. Jag är nog på gränsen till psykisk diagnos så jag är nog fel referens ;)

ImageUploadedByTapatalk1338316540.007460.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1338316556.719825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär tycker jag är en bra lösning. Alltså med 2 st sådana smålådor i den större LS-Boxxen så kan man enkelt sortera upp lite tilllbehör och skruv - alltid redo :)

Ja den LS boxxen är riktigt fin.

Jag var en riktig låd-nörd förut som ville ha med allting, men nu är jag inte så kräsen.
Finns det bara plats för lite småprylar så är jag nöjd. :)

Mikael_L
Min skruvdragare lämnar aldrig den enda arbetsplatsen den är avsedd för, så den behöver ingen box av den anledningen.
När jag nån gång, ca år 2018, är helt klar behövs den kanske inte nästan varje dag och kan då få börja vila i en box. Men då glömmer jag väl bara att ladda den istället.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.