Peterrr skrev:
Köp 18v. finns fler maskiner med samma batteri. L-box. starkare osv! möjlighet att lämna tillbaka gör det!
Nu är 18v inköpt inkl box. För eventuellt intresserade kan jag meddela att Maxi i Partille inte hade fått in några och hon jag pratade med sa att det var samma sak förra gången så Partille verkar vara lite nerprioriterat (relativt liten Maxi-butik). Fick åka till Maxi på Mölndalsvägen.

Fint de! själv så har man enRiktig maskin! Hitachi DSAL14v;)

Hitachin är otroligt mycket maskin för runt 2000kr, den skulle gott kunna kosta 3-3500kr och ändå vara prisvärd.

Men Bosch GSR##-2Li för runt 1500kr är väldigt prisvärt, man får ju en kanonbra modell för vad en B&D kostar typ. :)

Största skillnaden mellan DSAL och GSR -2 modellerna är att Hitachin har bättre känsla i fartreglaget och är väldigt mycket starkare.

pezlin skrev:
Nu är 18v inköpt inkl box. För eventuellt intresserade kan jag meddela att Maxi i Partille inte hade fått in några och hon jag pratade med sa att det var samma sak förra gången så Partille verkar vara lite nerprioriterat (relativt liten Maxi-butik). Fick åka till Maxi på Mölndalsvägen.
Fick du denna inklusive L-Boxx för 1599 på Maxi?

Den ICA-Maxi jag kollat på hade inte maskinen i L-Boxx utan enbart i pappkartong med L-Boxx insats. Den beskrevs som "L-Boxx ready".

Verkar lite märkligt om olika Maxibutiker säljer den med respektive utan L-Boxx för samma pris.

Även på denna bosch och hitachi så sitter det 1,5 batterier, skulle aldrig falla mig in att ha större på en maskin. ska vara smidigt och roligt, inte ett dugg tungt

nikasp
Ser ut som att den är specad till 40Nm mjukt moment mot Bosch 18v med 19Nm. Mäter de verkligen på samma sätt? Jag är i alla fall nöjd med känslan (har testat polarns Festool för 6495 kr), vikten och Boschen sitter bra i handen (har strl 8 händer så inte direkt några dasslock).

skalman1 skrev:
Största skillnaden mellan DSAL och GSR -2 modellerna är att Hitachin har bättre känsla i fartreglaget och är väldigt mycket starkare.

Det är väl lite som med frekvensresponsen hos högtalare eller watten på förstärkare eller hästkrafterna i bilen. Vissa bolag är ärliga och andra tar i så man spricker. Just i detta fall låter jag vara osagt men har svårt att tänka mig att den ena maskinen är hälften av den andra när de kostar lika och är riktade mot proffs.

Jag har haft *några skruvdragare, och dom 2 märkena som har varit överlägset starkast har varit Hitachi och Kress.

* 24st på 3 år. :o

skalman1 skrev:
Jag har haft *några skruvdragare, och dom 2 märkena som har varit överlägset starkast har varit Hitachi och Kress.

* 24st på 3 år. :o
Är det en yrkesskada? :thumbup:

Hitachi is the shit då antar jag?

Bricco skrev:
Är det en yrkesskada? :thumbup:

Hitachi is the shit då antar jag?
Haha, yrkesskada vet jag inte.
Men jag är definitivt skadad. ;)

Om Hitachi is the shit eller inte är ju en smaksak, jag tycker dom är kanonbra.
Bara man skippar dom större DFL och DFSL modellerna som är deras billigaste snikmodeller.

Resten är smaskiga. :)

Alfredo skrev:
Fick du denna inklusive L-Boxx för 1599 på Maxi?

Den ICA-Maxi jag kollat på hade inte maskinen i L-Boxx utan enbart i pappkartong med L-Boxx insats. Den beskrevs som "L-Boxx ready".

Verkar lite märkligt om olika Maxibutiker säljer den med respektive utan L-Boxx för samma pris.
Ja, det var med L-Boxx på Maxi. Hörde liknande om 14.4-modellen på Jula, på vissa ställen var det med box på andra utan.

pezlin skrev:
Ja, det var med L-Boxx på Maxi. Hörde liknande om 14.4-modellen på Jula, på vissa ställen var det med box på andra utan.
OK. Tack! Har någon några tips om ICA Maxi-butiker som säljer den med L-Boxx!

Vad ska ni med lboxxen till? Är det inte fruktansvärt jobbigt att packa upp maskinen varje gång den ska användas?

bobas skrev:
Vad ska ni med lboxxen till? Är det inte fruktansvärt jobbigt att packa upp maskinen varje gång den ska användas?
Jag fick med L-Boxx och ser det mest som en smidig väska OM jag skall ta med skruvdragaren någonstans. I övrigt kommer skruvdragaren stå framme på arbetsbänken och väskan vara undanställd.

Mikael_L
bobas skrev:
Egentligen kan det väl bara vara hantverkare som byter uppdrag och arbetsplats frekvent som kan dra någon riktig fördel av att ha sina verktyg i L-boxar eller systainers.

Men då kan det å andra sidan bli riktigt smidigt, om man bygger upp rätt hantering kring det, vagn eller säckakärra för boxarna och inreda tomma boxar med det som i övrigt behövs för uppdragen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.