27 628 läst ·
82 svar
28k läst
82 svar
Skruvdragare Bosch GSB 14,4-2-LI eller GSR 14,4-2-LI?
Äh, nu blev det en blå Bosch GSR-18-2-LI också från ICA Maxi (Häggvik norr om Stockholm). 1599 för skruvdragare, 2 1,3Ah 18v batterier, laddare och inredning för L-BOXX. Dvs. kommer att kosta ca en femhundring till för lådan L-BOXX 136. Den satt bra i handen och var väldigt lätt. Bara 1,4 kg och det känns verkligen. Supernöjd men nu har jag INGENTING att skruva i...
http://www.bosch-professional.com/s...4123/sladdloesa-borrskruvdragare/gsr-18-2-li/
http://www.bosch-professional.com/s...4123/sladdloesa-borrskruvdragare/gsr-18-2-li/
Jag var på Jula i Handen tidigare i veckan, och då sålde dom fortfarande 14,4:an (i pappkartong) för 1495 :-.
Jag köpte GSR 14.4 på Jula igår för 1495:-. Såg idag att ICA Maxi säljer 18v för 1599:-. Är det ett bättre köp? I övrigt är det samma tillbehör med reservation för att det eventuellt ingår en L-boxx i köpet från ICA. Kanske är värt att åka och kika på?
Beträffande vikten så var det någon som skrev att 18v var mycket tyngre men enligt specen skiljer bara 0.1 kg.
Beträffande vikten så var det någon som skrev att 18v var mycket tyngre men enligt specen skiljer bara 0.1 kg.
Jag hade läst helt fel angående vikt och maskinen med batteri monterat upplevs som väldigt smidig och lätt. Dock så är det bara 1,3Ah batterier vilket kanske kan vara en begränsning för de som skruvar väldigt mycket. Laddning tror jag var 22 min till 75% och runt 40 min till fullt. Stora batterier tror jag ligger på 3,0Ah. En L-BOXX kostar 525 kr hos Toolab så han som köpte rubbet för 1599 kr på ICA gjorde ett klipp.
pezlin skrev:Jag köpte GSR 14.4 på Jula igår för 1495:-. Såg idag att ICA Maxi säljer 18v för 1599:-. Är det ett bättre köp? I övrigt är det samma tillbehör med reservation för att det eventuellt ingår en L-boxx i köpet från ICA. Kanske är värt att åka och kika på?
Då blir det nog till att åka vägen om ICA idag och kika på den starkare modellen (det skadar ju liksom inte om den är starkare om vikten är ungefär densamma). Är ju en bonus om det ingår box dessutom.nikasp skrev:Jag hade läst helt fel angående vikt och maskinen med batteri monterat upplevs som väldigt smidig och lätt. Dock så är det bara 1,3Ah batterier vilket kanske kan vara en begränsning för de som skruvar väldigt mycket. Laddning tror jag var 22 min till 75% och runt 40 min till fullt. Stora batterier tror jag ligger på 3,0Ah. En L-BOXX kostar 525 kr hos Toolab så han som köpte rubbet för 1599 kr på ICA gjorde ett klipp.