Hej.
Jag ska montera upp en Elfa vägghyllsystem i klädkammaren.
Väggen är en enkel innervägg med enkelgipsskiva där det är reglat cc60 bakom.
Ska köpa en bärlist 160cm för att vara säker på att detta kan fästas i reglarna
2st Montageskruv 4,2 x 50 Elförz. infästning i reglarna och 3st M6 molly expander på ställena som saknar regel.
Så min fråga är.. Hur mycket tål en Montageskruv 4,2 x 50mm Elförz
detta skriver biltema
Montageskruv
För infästning av reglar, köksinredningar, skåp m.m. i trä eller stålregel. Mot stålregel max. 0,7 mm. Philips krysspår nr 2. Avsedd för inomhusbruk. (250-pack levereras med 2 PH2-bits.) EN 14566.
Jag ska montera upp en Elfa vägghyllsystem i klädkammaren.
Väggen är en enkel innervägg med enkelgipsskiva där det är reglat cc60 bakom.
Ska köpa en bärlist 160cm för att vara säker på att detta kan fästas i reglarna
2st Montageskruv 4,2 x 50 Elförz. infästning i reglarna och 3st M6 molly expander på ställena som saknar regel.
Så min fråga är.. Hur mycket tål en Montageskruv 4,2 x 50mm Elförz
detta skriver biltema
Montageskruv
För infästning av reglar, köksinredningar, skåp m.m. i trä eller stålregel. Mot stålregel max. 0,7 mm. Philips krysspår nr 2. Avsedd för inomhusbruk. (250-pack levereras med 2 PH2-bits.) EN 14566.
De enda som rimligtvis kan svara på vad Biltemas montageskruv klarar är nog Biltema. Det hänger på materialval, härdning, gängstigning, innerdiameter på gärnaga osv.
Är den CE-märkt finns en Prestandadeklaration, (DOP). Denna anger tillåtet lastvärde i trä med vissa specifikationer.
Är den CE-märkt finns en Prestandadeklaration, (DOP). Denna anger tillåtet lastvärde i trä med vissa specifikationer.
Tack för ditt svar.. Ska ta och åka in till biltema och prata med som någon dag. Nu sitter i allafall hyllan på väggen och inget har lossnat ännuHubbe2 skrev:
Klicka här för att svara