Paul-Staffanstorp
Linnex skrev:
Mitt hus är ett modulhus från 1980. Och då ansåg tydligen hustillverkarna att 8 mm plyfa + 9 mm gips skulle räcka. Höll i alla fall 29 år.
Nu sitter det 8 mm plyfa och 13 mm gips och jag räknar kallt med att det nya köket håller ytterligare 30 år :)
Självklart håller det bra...

Var bara tvungen att ta jämförelsen med råsponten... ;)

Paul-Staffanstorp
poppo skrev:
just nu e det 78 cm mellan över underskåp och så har jag höjt upp bänkskåpen med 4 cm från ikea standard

det finns fler anledningar, jag e lång, det kommer ett öppet hyllplan mellan skåpen och det e snyggt
Ok... absolut inget fel med det... bara nyfiken... ;)

på byggena vi e på å monterar får det ej sitta annat än 2"4" virke bakom för överskåpen.
bänkskåpen kan vara i 1" 4"virke.

visst drar gött som tusan i plyfan.

en 12mm plyfa bakom gips tycker jag iaf är tillräckligt.

montering fö ditt fall i råsponten är som paul säger: montage skruv.
har alltig 65 mm montage skruv i mina monteringar...
mvh
snickar estwing

Paul-Staffanstorp
Börjar mer och mer förstå att du med lätthet slänger upp ett kök på två dagar med sådana ultimata förutsättningar och då ställs det inte många krav på dig... :D;)
Liksom ingen större risk att de ska ramla ner...hehe

Har du någon gång monterat ett kök hemma hos någon i ett kök som inte är förberett med trä bakom så kan du ju snart komma tillbaks till verkligheten med vad det tar i tid att montera när det oftast är lite gips, lite betong och lite gammal putsad tegel där putsen ramlar ner samt snett och vingt på alla håll och kanter. :rolleyes:
Gamla lerstensväggar klädda med hönsnät, vass/halm och putsbruk som rasar ner är en underbar syn när man kommer till kunden... :D:D

T
Det finns en utmärkt PM-funktion som ni kan ta era infantila diskussioner genom. Så slipper ni göra er till åtlöje för forummedlemmarna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.