Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gassvets.
L lostinsweden skrev:Det verkar bubbla lite /QUOTE]
Då kan det bli problem, troligtvis har svetsen för muffen rostat igenom och börjat blöda,, börjar du att värma, det ska vara i princip rött för att lossa en sådan fastrostad plugg och drar så kan det bli ett stort hål där. är tyvärr ett standardfel ( rostgenomslag )på gamla pannor, inget annat ställe/hål som finns, kanske det går med en anliggningstermostat, samt räkna med att få byta panna om inte en så lång framtid, det kan gå fort när det väl börjar
Det finns två varianter på metodik att värma lös saker i lägen som detta, värma proppen eller omgivande material.L lostinsweden skrev:
Jag skulle värma mitt på proppen, ordentligt till den börjar bli mörkröd. Vänta en liten stund, den krymper när den svalnar. Prova att dra, då kommer den nog.
Ok tack för tipset. Jag ska prova och återkommet med resultat.Fotografen skrev:
Bästa svaret
Nu ser det ut som om den är tätad med gängtape. Om så, sitter den sällan fast särskilt hårt. Men under alla omständigheter är det läge att prova att lossa den utan värme först. dimensionen är så klen och fyrkantsgreppet så bra. Skulle pannan börja läcka för detta ingrepp, skulle den göra det snart i vilket fall som helst inom en överskådlig framtid.
Fick loss den utan problem tack.
Klicka här för att svara