Hej,

Skall skruva upp en innervägg mot ett golv som är av typen billigt klickgolv, är inte speciellt rädd om golvet så vid ev. borttagning av väggen så får gärna golvet stryka med.

Man kan jag få problem med att golvet rör sig som skapar problem med den nya väggen?

Men såga en ränna i golvet och ställ väggen direkt på undergolvet.

Det kommer då att vara mycket enklare att få bort klickgolvet den dag du ska byta golvbeläggning.

Protte

Det kanske inte är så dumt, och inte så svårt heller för den delen.

Eller skruva regeln genom klickgolvet och ner i undergolvet, så gjorde jag.

Du har inte fått något problem med att golvet rör på sig då? Hur länge har det suttit uppe?

Jag borrade ett antal 30mm hål genom parketten sen satte jag in stödhylsor som va 25mm som jag ställde regeln på. Sen skruvade jag genom stödhylsan, då kan golvet röra sig plus att väggen står stadigt.

kuse skrev:
Du har inte fått något problem med att golvet rör på sig då? Hur länge har det suttit uppe?
Jag har laminatgolv, rör sej kanske mindre även om kärnan är spån. Men annars inga problem med nån rörelse, golvet ligger på frigolitskivor med vattenburen golvvärme, vet inte om det kan påverka nåt? Drog franskskruv ner i betongplattan genom hela konstruktionen på ett ställe, sen är reglarna fästa i väggarna och med dubbelhäftande tejp under resten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.