Hej Forumvänner,
Jag är äntligen ett steg närmare till att kunna börja lägga ett nytt massivt trägolv (110x14mm) ovanpå det gamla. Jag har jämnat ut alla ojämnheter och ska flyta lite här och där innan det är dags för läggning. kom dock på en grej som jag inte vet hur jag ska lösa:
Under det befintliga golvet så löper det en stålbalk tvärs igenom rummet. När huset satt sig på plats så hade träreglerna sjunkit in en bit, men inte stålbalken - var alltså en rejäl skidbacke där. Jag slet bort de plankorna och drog flytspackel på stålbalken, jämnt och fint blev det!
Kom på nu att jag inte vet hur jag ska fästa brädorna just här :blushing: Där gamla golvet ligger så skruvar jag ju bara i plankorna och kör på. Men hur tusan fäster jag brädorna där stålbalken är? Det ligger ca 30 mm flytspackel, och sen är det stålbalk. Det handlar om en sträcka på ca 4 meter. Halva sträckan står det en bit av en vägg på, så det är det bara ca 10 cm som det handlar om. Men på de öppna delarna är det ca 30cm där golvet inte kan fästas som vanlgit.
Ska jag lägga flytande där? eller limma brädorna på långsidan? Dra i skruv i spacklet? d^_^b
Tacksam för tips