Hej,
Jag funderar litet på om det går att dra fast IKEAs parasoll Seglarö direkt i altanen. Jag har 2 parallella reglar som löper precis under trallen där jag vill ha parasollet så tanken är att skippa "krysset" och skruva fast stolpen direkt i reglarna med fransk träskruv.
Vad tror ni?
Jag funderar litet på om det går att dra fast IKEAs parasoll Seglarö direkt i altanen. Jag har 2 parallella reglar som löper precis under trallen där jag vill ha parasollet så tanken är att skippa "krysset" och skruva fast stolpen direkt i reglarna med fransk träskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad tror ni?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Bästa svaret
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Kommer jag ihåg rätt så kommer du måsta borra ett hål för låspinnen men jag tror absolut det kommer fungera.
Jag flyttar dock runt min typ varje gång jag använder den så jag skulle inte vilja ha det så.
Jag flyttar dock runt min typ varje gång jag använder den så jag skulle inte vilja ha det så.
Jag har inte dragit fast det ännu. Jag återkommer när jag dragit dit det
Det jag märkt med just det här parasollet är att det är litet stökigt att få upp om man vill ha något under det. Det är så brett så stagen tar i allt som man kan tänkas vilja ha under.
Det jag märkt med just det här parasollet är att det är litet stökigt att få upp om man vill ha något under det. Det är så brett så stagen tar i allt som man kan tänkas vilja ha under.
Ja man får ha distans till möblerna. Fyllde fötterna igår med sand. Efteråt insåg vi att de tar på tok för stor plats. Vi ska dessutom ha 2 parasoll för att skapa mycket skugga.M McSoftly skrev:
Funderar på att såga en distansbit i samma dimension som trallvirket för att i den sen borra hålet där pluggen ska sitta i så spar man ett hål i trallen iaf. Och för att komma upp i samma höjd som krysset.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Ett litet tips är att snurra upp den helt lodrätt och sedan vika ner den då tar den lite mindre plats men i övrigt är modellen både helt fantastiskt och rätt bökig på samma gång. Den är helt fantastiskt med gäster då den nästan oavsett klockslag kan skugga hela bordet där vi lätt kan sitta 8 personer men många gånger ångrar jag att jag inte köpte en mindre mer lättflyttad traditionell vinklingsbar parasoll.
Dags för en liten uppdatering 
Jag har precis fått parasollet på platta så vi får se ifall det funkar
Jag satte vagnsbult genom en 170 regel då jag hade en liggandes. Det hade nog varit bra med en litet bredare regel.
Sedan drog jag fast regeln i altanreglarna som trallen ligger på med träskruv.
Det känns stabilt, men får se hur det håller över tid.
Det första jag märkt är att det blev litet billigare att få upp parasollet då det nu står mycket närmare räcket. Det är som det skrivits tidigare ett grymt bra parasoll när det väl är uppe, att fälla upp eller ner det är däremot riktigt meckigt då armarna blir så långa.
Jag satte vagnsbult genom en 170 regel då jag hade en liggandes. Det hade nog varit bra med en litet bredare regel.
Det första jag märkt är att det blev litet billigare att få upp parasollet då det nu står mycket närmare räcket. Det är som det skrivits tidigare ett grymt bra parasoll när det väl är uppe, att fälla upp eller ner det är däremot riktigt meckigt då armarna blir så långa.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Fäst trä mot trä eller andra material med en bra träskruv. Våra träskruvar finns i olika längder, tjocklekar och gängningar beroende på vad som ska byggas.
Läs mer
Hur har det gått? Står det kvar. Tänkte göra något liknande!M McSoftly skrev:Dags för en liten uppdatering
Klicka här för att svara