5 097 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Skruva fast dimmern...?
Jag har köpt en dimmer till vardagsrummet, men när jag ska fästa den där den gamla strömbrytaren suttit så finns det inga hål att färsta den i. På de gamla fanns det hakar som man skruvade ut så dom fäste i dosan.
Hur kan jag fästa den på bästa sätt ???
ps. hoppas Ni fattar vad jag menar ... [smiley=embarassed.gif]
Hur kan jag fästa den på bästa sätt ???
ps. hoppas Ni fattar vad jag menar ... [smiley=embarassed.gif]
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Låter som du har en gammal plåtdosa.
Det sägs finnas en sorts tillsats som man kan slå fast på de gamla dosorna, med skruvhål. Så vitt jag vet finns de bara hos elgrossisterna, kanske går att köpa via någon av nätbutikerna.
Det sägs finnas en sorts tillsats som man kan slå fast på de gamla dosorna, med skruvhål. Så vitt jag vet finns de bara hos elgrossisterna, kanske går att köpa via någon av nätbutikerna.
PRECIS, det är vad jag behöver
Tack
Själv köper jag dimmrar med hakar på från början som de flesta seriösa tillverkare har i sitt sortiment. 
seriösa tillverkare som ELJO och ELKO har inte "klor" hakar på sina dimmrar, bara tyska fabrikat samt lite lågpris märken, klor räcker inte som fastsättning, skruv är det ända rätta.Snuttjulle skrev:
Visst är det tråkigt att hämta proppmaskinen för att montera en dimmer, men den sitter sedan i hundra år...
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
jag alltså hämta propp maskinen om man vill få fast dimmern i en betong vägg utan dos skruvar.
Ang att seriösa märken har klor är jag relativt säker på men det är inte som standard utan man får tala om att man vill ha dessa. Jag har då aldrig haft några problem att mina brytare eller dimmrar sitter löst i mina gamla plåtdosor.
seriösa tillverkare som ELJO och ELKO har inte "klor" hakar på sina dimmrar,el richard skrev:
[/quote]
Exakt, jag köpte ELJO och icke några hakar. Men deras strömbrytare hade det.... [smiley=huh.gif]
Vem talar du om det för? Tillverkaren eller grosisten? Mej veterligen finns det inga sådana klor på eljos dimmrar, men dom kanske specialtillverkar åt dig?Snuttjulle skrev:
Klicka här för att svara