Ska bygga vägg till badrum, med liggande horisontella skenor i stål mot golv och tak samt stående vertikala reglar i trä. Vilken skruv har man till att fixera de stående träreglarna mot stålskenorna?

P ptk skrev:
Ska bygga vägg till badrum, med liggande horisontella skenor i stål mot golv och tak samt stående vertikala reglar i trä. Vilken skruv har man till att fixera de stående träreglarna mot stålskenorna?
Dessa tex. bör fungera fint.
Montageskruv, 4,2 mm diameter, vass spets, 194 kronor, webshop, 250-pack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.proffsmagasinet.se/mask...m-o-fzb-ph2-vass-spets-38-mm-250-pack-3066885

K
Vanlig gipsskruv eller annan försänkt skruv funkar också. Gör att ingen skruv sticker ut ur syllen eller hammarbandet när du ska slå på osb/plyfa/gips…

Du kan fixera genom bara klappa till med nått vasst så plåten viker in sig i träet.
Jag använde en hammare som var spetsig i ena änden, omslipad till fyrkantig spets. Men det går med en skruvmejsel eller annat som gör hål i plåten och trycker in en i träet.

P ptk skrev:
Vanlig gipsskruv, eller inga skruv alls brukar funka det med.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
tidigare när jag satt träreglar i plåtbottenskenor så fästa jag bara reglarna vid dörrhål resterande måttade man in innan man skruvade gipsen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.