Vart hittar jag lokalt skruvar till pocket hole jigs? Som jag fattat det ska det vara en hals på skruven samt ha platt undersida på skallen. När jag kikar runt hittar jag bara de som har hals men är fasade för försänkning och det vill jag ju inte ha. Tror ni, byggmax, jula, beijer, bygma eller liknande kan ha sådana skruvar eller är de speciella på något sätt?

Rickard.
Biltemas kullrig träskruv fungerar i alla fall i vissa dimensioner och jag har läst ett par rekomendationer för dom. Jag har bara testat en och visst funkar den men jag tycker Kregs är mycket bättre så jag beställde hem ett par tusen på en rea, tror jag fick 3st/krona på hela beställningen och det var det värt för mig.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Biltemas kullrig träskruv fungerar i alla fall i vissa dimensioner och jag har läst ett par rekomendationer för dom. Jag har bara testat en och visst funkar den men jag tycker Kregs är mycket bättre så jag beställde hem ett par tusen på en rea, tror jag fick 3st/krona på hela beställningen och det var det värt för mig.
Vet som inte riktigt vilken storlek jag behöver i dagsläget och vill köpa "vid behov" för att se vad jag kommer behöva.

Biltema har jag inte tillgång till men nu när jag har ett namn på skruven så bör det vara lättare att hitta. "kullrig träskruv"

Behöver inte vara hals om hålet är tillräckligt stort, behövs ju bara var frigång.
Jag skulle inte rata försänkt om jag inte har kullrig i rätt dimension.
Risken med försänkt är att den vill spränga, men det beror ju hur hårt man drar.

Protte

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
C
Vet att många kör med billig skruv från Biltema m.m. men personligen tycker jag priset på Kregs skruv är så pass bra att det inte är lönt att hålla på och leta efter alternativ om man inte håller på med något större projekt.
Men visst, då är det ju normalt postorder som gäller...

Rickard.
Som prototypen skriver så fungerar försänkt skalle också men jag upplever att dom är mer "engångs" än tex kregs egna. Jag har med bra resultat snickrat en del med pocketjigg och essves träskruv och enda problemet där är att huvet förstorar hålet en aning.

Försiktig måste man alltid vara när man skruvar ändå då det är lätt att dra skruven för djupt oavsett modell.

Jo beställde faktiskt just de där kittet innan jag fick svar :) Problemet blir när dom tar slut av en viss längd. Försökte hitta de långa varianterna på Amazon men hittade inget vettigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.