2 825 läst ·
39 svar
3k läst
39 svar
Skriva av sig lite.
Förvisso är det kanske inte så ofta man byter en trappbrytare mot en fjärrstyrd dimmer, men t.ex. Waveman (Clas Ohlson) och jag tror de flesta andra också vill ha en nolla... (fast då tappar man trappfunktionen, fast å andra sidan kan man sätta fast en såndär fjärrkontrollsändare var man vill, de som ser ut som en infälld strömbrytare, så trappfunktionen är inte jätteviktig).ybu skrev:
Undrar för övrigt hur många hempulare som själva drar in en nolla till strömbrytaren när de skaffat fjärrstyrbara dimmers?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Huh? Enkelgips? Plåtreglar? Limma dosor och slang? Har jag aldrig hört talas om. Du borde flytta ut på landsbygden för att slippa alla dessa moderniteter, Patrik 
Det är väl bra att få med sig både nolla och jord till dosorna för brytare, lätt att gå vidare sen med kabel till uttag om man vill ha i framtiden.yxis skrev:Förvisso är det kanske inte så ofta man byter en trappbrytare mot en fjärrstyrd dimmer, men t.ex. Waveman (Clas Ohlson) och jag tror de flesta andra också vill ha en nolla... (fast då tappar man trappfunktionen, fast å andra sidan kan man sätta fast en såndär fjärrkontrollsändare var man vill, de som ser ut som en infälld strömbrytare, så trappfunktionen är inte jätteviktig).
Undrar för övrigt hur många hempulare som själva drar in en nolla till strömbrytaren när de skaffat fjärrstyrbara dimmers?![]()
Jag drar i regel alltid med jord och nolla till brytare samt att dom senaste 2-3 åren så har det stått med i handlingarna på dom större projekten att det ska vara så.
Tycker de går bra med plåtreglar, de har färdiga hål i sig där man kan dra rör.. Och så länge man själv får bestämma placering av dosor (dvs vid en regel), och använder dosor med vinkelplåt på som lätt skruvas i plåtregeln, så går de bara fint!ybu skrev:
Och somsagt så tycker jag det är smidigare med gammeldags hårda VPrör i plåtreglar, eftersom de inte behöver fästas så mycke.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Rikard Ågren skrev:
Jag kommer ursprungligen från landsbygden, stället där Daniel Westling kommer ifrån, och det blir nog tillbaka dit. Fast vid den tiden så har nog sådana saker kommit ut dit också.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jo, fast på detta bygget så sätter inte snickarna fast plåtreglarna nästan, så de sitter löst. Usch.Akzid skrev:
Görs saker och ting ordentligt, så funkar det väldigt bra med plåtreglar. Fast det är ju inte trä, om man säger så.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Klicka här för att svara