Vet inte om det är rätt forum del, men vi försöker.

Jag har ett fritidshus som jag funderra på att flytta till på heltid och där med tänkte jag försöka skriva mig där.
Vad jag läst, så kan man nästan skriva sig var som helst enligt skatteverket. Eller finns det några regler för detta?
Vidare så har huset idag el, enskilt vatten och avlopp, men INTE sophämtning.

Kommer man få sophämntning automatisk när man skriver sig på en adress permanent, eller hur fungerar detta?
Lika så saknas idag postutdelning till adressen. Hur skulle man lösa detta?

• Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
H halls skrev:
Vet inte om det är rätt forum del, men vi försöker.

Jag har ett fritidshus som jag funderra på att flytta till på heltid och där med tänkte jag försöka skriva mig där.
Vad jag läst, så kan man nästan skriva sig var som helst enligt skatteverket. Eller finns det några regler för detta?
Vidare så har huset idag el, enskilt vatten och avlopp, men INTE sophämtning.

Kommer man få sophämntning automatisk när man skriver sig på en adress permanent, eller hur fungerar detta?
Lika så saknas idag postutdelning till adressen. Hur skulle man lösa detta?
Hej!

Du ska till och med vara folkbokförd där du sover den mesta tiden som huvudregel, så ja, man får skriva sig i ett fritidshus om det är ens permanentboende.

Gällande sophämtning (som alltså inte ska vara säsongs-sophämtning?) hade jag börjat med att kontakta kommunen och fråga hur man går till väga.

Gällande post hade jag kontaktat Postnord och frågat om jag kan få postutdelning till fritidshuset och hur jag jag går tillväga.

Lycka till! :)

• Gilla
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.