2 825 läst ·
39 svar
3k läst
39 svar
Skriva av sig lite.
Jag är lite gammeldags å kör nästan aldrig med färdigdraget.. men då är jag mest bara ute på småservice också..Patrik_Hed skrev:
Om de finns risk för förväxling så skulle jag byta ut tråden till rätt färg..
Jobbigast är ju om man tar över någon annans jobb.. och de tex har kopplat redan alla uttag/lamputtag/brytare fast inte kopplingsdosor.. då kan man inte heller rycka i trådarna för att se var de far.. :x
Va snyggt certifikatet var nu för tiden då Vare sig fotot sitter där eller inta alltså), jag fick en där fotot är fastlimmat på en gul lapp och sen laminerat. 
Dom få gånger jag kört färdigdraget så har det varit sckordsjobb så då finns det ingen tanke på att byta några färger.
Dom få gånger jag kört färdigdraget så har det varit sckordsjobb så då finns det ingen tanke på att byta några färger.
Hej
Angående limning av dosor så har jag aldrig sett detta. Är iofs den yrkesgrupp som sätter väggarna och inte drar tåtarna.
Tycker det är mycket bättre att slå fast dosan på en ca 20 cm lång 2"2" eller 2"3" så att dosan sticker fram med ca10mm (enkelgips markeringen)
Positionera dosan i hålet och håll fast den genom hålet och skruva 2-3 gipsskruv i träklossen.
MVH Ppalm
Angående limning av dosor så har jag aldrig sett detta. Är iofs den yrkesgrupp som sätter väggarna och inte drar tåtarna.
Tycker det är mycket bättre att slå fast dosan på en ca 20 cm lång 2"2" eller 2"3" så att dosan sticker fram med ca10mm (enkelgips markeringen)
Positionera dosan i hålet och håll fast den genom hålet och skruva 2-3 gipsskruv i träklossen.
MVH Ppalm
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Patrik_Hed skrev:
Nej då PAMH, du sitter nog säkert. Fan hoppas du spelar fotboll med så nära till plan!
Nädå men som Bjurran säger så behöver man sällan personnummer för att hitta igen folk nuförtiden. Och jag tror inte det sitter några stalkers här i vilket fall. De enda som kan vilja uppsöka Patrik är väl galna kunder som fått saftiga räkningar, och de läser ändå inte här
Grattis till cert'et! :wow: d^_^b Själv har man en massa papper kvar att skicka fram och tillbaka...
Och till enkelgipsen.. Jag har heller aldrig limmat slangen, kottlar hellre. Har inte råkat ut för det så ofta men senast gjorde jag kottlingar lika långa som avståndet mellan reglarna och skruvade fast den från sidorna. Klarar man att trycka in den som ppalm säger så är ju det smidigt.
electrocuted, jag lämnar i vilket fall blå i strömställardosorna, den kan komma att behövas där i framtiden. Framförallt i mer eller mindre offentliga miljöer.
Och håller med pbengtsson, du kommer att bli en ninjaelektriker av rang, nästan så man känner sig hotad! :wow:
electrocuted, jag lämnar i vilket fall blå i strömställardosorna, den kan komma att behövas där i framtiden. Framförallt i mer eller mindre offentliga miljöer.
Och håller med pbengtsson, du kommer att bli en ninjaelektriker av rang, nästan så man känner sig hotad! :wow:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 924 inlägg
Patrik, få höra nu: Hur många 60W-lampor går att ansluta till en 16A säkring?
Redigerat:
Ja men om du limmar och sätter distanser som ligger mot den andra skivan gips när det blir dubblat, då sitter det bra....Plus att det går mycket fortare än att hålla på med kottlingar...Rrrrr skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Hehe Jo, det räcker ju med att veta mitt namn. Finns inte så många Patrik Hedlund runt här, däremot många Patrik.ybu skrev:Nej då PAMH, du sitter nog säkert. Fan hoppas du spelar fotboll med så nära till plan!
Nädå men som Bjurran säger så behöver man sällan personnummer för att hitta igen folk nuförtiden. Och jag tror inte det sitter några stalkers här i vilket fall. De enda som kan vilja uppsöka Patrik är väl galna kunder som fått saftiga räkningar, och de läser ändå inte här
Grattis till cert'et! :wow: d^_^b Själv har man en massa papper kvar att skicka fram och tillbaka...
Och nej, inge fotboll för min del. Hatar sport.
Personalansvarige fixade alla papper åt mig.
//Patrik
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Det är såna vi använder. Blå och gula som sätts fast på Eljo VP-2 dosorna. Jäkligt bra grejer, så länge det inte är fuskgjort så att man kan få skruva fast grejerna.byggare henke skrev:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plåtreglarna som snickarna sätter är ju ett jäkla rappel också, sitter inte fast riktigt osv.
Dörrkarmarna sitter det inte riktiga träreglar heller utan plåtreglar med påskruvad OSB.
//Patrik
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
En kul fråga: vad står det för personnummer då? 
//Patrik
//Patrik
jag gissar på 901018-2015
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg