Fick även höra att eftersom bygget skett innan den nya PBL-lagen (2/5 2011) började gälla binds ärendet till den person som uppförde tillbygget. Det var säljaren som skickade in bygglovsansökan och därmed dess fakturor etc.

Dark Väjder skrev:
Fick även höra att eftersom bygget skett innan den nya PBL-lagen (2/5 2011) började gälla binds ärendet till den person som uppförde tillbygget. Det var säljaren som skickade in bygglovsansökan och därmed dess fakturor etc.
Det stämmer (så var det även med de gamla avgifterna) däremot har kommunen ingen möjlighet att gå på den gamla ägaren med ett rivningsföreläggande då den gamla ägaren inte längre har rätt att göra något med byggnaderna. Om bygglov inte kan ges i efterhand så kommer ett föreläggande att riktas mot den nuvarande ägaren.

Hej! I slutet av december godkände kommunen bygglovsansökan. Säljaren tog kostnaderna. Antar att ärendet är avslutat nu. Inväntar att de ska skicka alla dokument till mig.

Tack alla för er tid att svara :)

/Peter

(Nu vidare till nästa problem gällande mitt husköp...)

• Gilla
ordain och 1 till
  • Laddar…
Grattis då! :thumbup:

Glöm inte att du skall få ett slutbevis på det också :-)

Haha ja du Aedwall, tar detta aldrig slut eller? Fick en massa dokument igår från kommunen. Allt såg bra ut inkl ritningar på utbygget.

Nu sätter vi "avklarat" på detta en gång för alla tycker jag, och går vidare :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.