1 841 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Skråskruva glespanel
Tänkte kolla om det är en dum idé att skråskruva glespanel mellan takstolarna mer än att det blir mycket extrajobb. Anledning är att spara takhöjd som det redan är ont om tyvärr.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Jag tror det är väldigt svårt att få infästningarna vridstyva nog för att gipset inte ska spricka i skarvarna, takstolarna rör sig alltid av väder och vind. Ska du ha annat tak än gips kanske det går bra att hitta någon lösning i nivå med underarmen eller välja ett innertak som kan sitta direkt på dom.
attans, vore tråkigt med sprickor. En annan tanke var pocketholes men det kanske inte heller hjälperRickard. skrev:
Jag tror det är väldigt svårt att få infästningarna vridstyva nog för att gipset inte ska spricka i skarvarna, takstolarna rör sig alltid av väder och vind. Ska du ha annat tak än gips kanske det går bra att hitta någon lösning i nivå med underarmen eller välja ett innertak som kan sitta direkt på dom.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Tror inte det men det är ju inte så att jag är allvetande eller har testat detta. Vad jag vet är hur lätt även korrekt monterad gips spricker om takstolarna rör på sig eller sviktar av snö för mycket och jag tror inte din idé för att spara 3cm.pokasd skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara