Farstatjej90
snaggletooth snaggletooth skrev:
Inte alla som har dashcam.
Jag bor i närheten av en ÅVC och färdas väldigt ofta på landsvägen som passerar ÅVCn.
Hade jag haft en dashcam hade tråden varit fullständigt nerlusad med mina inlägg med klipp på fullständigt galet lastade ekipage, tappad last såsom soffor, halva köksinredningar och mycket annat kul.
T.ex. senaste bidraget är någon som transporterat någon form av kärl med vit färg som har skvätt ut lite lagom hela vägen mellan centralorten och ÅVCn, ca 6 km.
Bara konstaterar att det finns väldigt många fler bilder på dålig surrning än tappade grejer på vägen. Tror mkt handlar om rädsla! Våga lasta! 🤔

ricebridge ricebridge skrev:
Snälla skaffa en dashcam!!
Ska vi skramla? 😄

• Haha
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Kattkvinnan Kattkvinnan skrev:
[bild]

Utanför stora Coop i Visby. Stenullen är remmad på dragstången. Stenullen i mitten är öppen framåt så den lär väl bli bra vindfång.
Så många fel på det ekipaget.... stenullen är minsta problemet... Man skulle lätt kunna ha finn fem fel med den vagnen...

Cheesen
snaggletooth snaggletooth skrev:
Inte alla som har dashcam.
Jag bor i närheten av en ÅVC och färdas väldigt ofta på landsvägen som passerar ÅVCn.
Hade jag haft en dashcam hade tråden varit fullständigt nerlusad med mina inlägg med klipp på fullständigt galet lastade ekipage, tappad last såsom soffor, halva köksinredningar och mycket annat kul.
T.ex. senaste bidraget är någon som transporterat någon form av kärl med vit färg som har skvätt ut lite lagom hela vägen mellan centralorten och ÅVCn, ca 6 km.
Ja man förundras alltid att sista kilometern före avfarten till åvc är så skräpig....

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Ja man förundras alltid att sista kilometern före avfarten till åvc är så skräpig....
En anledning kan vara att man dumpar grejerna när man insåg att åvc var stängd.

Fairlane
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Bara konstaterar att det finns väldigt många fler bilder på dålig surrning än tappade grejer på vägen. Tror mkt handlar om rädsla! Våga lasta! 🤔
Det ligger lite i sakens natur att det är fler dåliga surrningar är tappad last. Är surrningen bra så tappar man inte lasten, är den dålig kan man ha tur.

Våga lasta, men lasta rätt och spänn fast grejerna!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
I
Intressant ändå att det finns 5000 inlägg i den här tråden men hittils ingen bild på någon som tappat något. Kanske inte är så farligt ändå att lasta innovativt?
Jag har flera gånger sett att folk har tappat last, den senaste var för någon vecka sedan där en optimist hade tappat någon typ av skåp från en pickup, det hade inte varit fastspänt utan bara en rem bakom på flaket.
Det roligaste är optimisterna som tror att grejer stannar kvar på deras gallersläp utan surrning när de kör i 80-100km/h, det gör det inte kan jag säga, en gång så låg det ett krossat fönster på vägen, hade jag haft möjlighet att ta en bild utan att blockera övrig trafik så hade jag haft mängder med sådant efter alla mil på vägarna.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Farbror Blå & släp är ingen bra kombination ...
Själv har jag blivit omkörd av en målad bil med hästsläp (vet ej om häst i ) i drygt 110, inga ljus eller sirener, med ung 15m lucka till framförvarande.

Anmälde till polisen med plats, regnummer, datum & tid.
Noll reaktion...

• Ledsen
Testarn
  • Laddar…
L LaT skrev:
Farbror Blå & släp är ingen bra kombination ...
Själv har jag blivit omkörd av en målad bil med hästsläp (vet ej om häst i ) i drygt 110, inga ljus eller sirener, med ung 15m lucka till framförvarande.

Anmälde till polisen med plats, regnummer, datum & tid.
Noll reaktion...
Polisen har ingen skyldighet att använda ljus eller sirener vid utryckning/tjänsteutövning.
Så även om det är olämpligt att ligga med 15m mellanrum så tror jag det är svårt för dig att påvisa att ett brott har begåtts...

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
I Incinerator skrev:
Jag har flera gånger sett att folk har tappat last, den senaste var för någon vecka sedan där en optimist hade tappat någon typ av skåp från en pickup, det hade inte varit fastspänt utan bara en rem bakom på flaket.
Det roligaste är optimisterna som tror att grejer stannar kvar på deras gallersläp utan surrning när de kör i 80-100km/h, det gör det inte kan jag säga, en gång så låg det ett krossat fönster på vägen, hade jag haft möjlighet att ta en bild utan att blockera övrig trafik så hade jag haft mängder med sådant efter alla mil på vägarna.
Det tror jag säkert men det är likväl märkligt att det är mycket lättare att hitta sin mobil och ta ett foto innan lasten ramlar av än efter....

I
Det tror jag säkert men det är likväl märkligt att det är mycket lättare att hitta sin mobil och ta ett foto innan lasten ramlar av än efter....
Det borde det vara om inte vägen är helt blockerad av det tappade, i mitt fall så har jag de gångerna som jag har kommit där någon har tappat lasten haft fullt upp med att på ett säkert sätt ta mej förbi platsen så att jat varken blir stående själv eller hindrar annan trafik, skulle jag däremot ligga bakom ett fordon med en idiotisk lastning så kanske jag skulle överväga att hålla avstånd och försöka ta en bild eller en filmsnutt av eländet.
Jag kom precis efter att en lastbil hade kört in i en järnvägsbro pga han hade inte sänkt ner flaket helt innan han körde, ingen bild eller film av det heller.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
N naikon skrev:
Polisen har ingen skyldighet att använda ljus eller sirener vid utryckning/tjänsteutövning.
Så även om det är olämpligt att ligga med 15m mellanrum så tror jag det är svårt för dig att påvisa att ett brott har begåtts...
Skiter i om det var ett brott eller inte, det var uppenbarligen en olämplig förare som riskerade andras liv & hälsa!

Unikt namn
Du menar att det är konstigt att det är lättare att fota en dålig lastad släpvagn vid ett rödljus eller på en parkering när man står still jfr med att ta kort på ett havererat ekipage under färd(då man färdas i 70-130)?

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Detta kan väl inte så svårt att fatta?
Tiden det tar att få fram mobilen och fota gör ju att sannolikheten för att få med tappad last på en bild är mycket mindre jämfört med last som hänger på trekvart.

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Flera i tråden som borde spänna fast sina känslor bättre..

• Haha
  • Älska
kioskdavid och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.