Perspektivet är ju svårt, men borde inte de tämligen skarpa hörnena behöva markeras på något sätt? De ser ju ut att sticka ut både bakåt och åt sidorna, eller långt bakåt eller långt åt sidorna...

Tror inte det sticker ut åt sidorna men ev bakåt och då behöver man markera enl. Reglerna om utskjutande last

Vad räknas som bakom fordonet? Jag menar att man kan ju ganska lätt hävda att flaket är en del av fordonet...

Jag skulle tycka att det mest logiska vore att utgå ifrån var bakljusen sitter monterade. Många lastbilar har ju dessa sitta lite längre in, vilket i mina ögon borde betyda att lasten redan är lite smått utskjutande på dessa från fabrik.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det resonemanget skulle jag kunna hålla med om verkar rimligt, men jag vet inte vad som faktiskt gäller.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vad räknas som bakom fordonet? Jag menar att man kan ju ganska lätt hävda att flaket är en del av fordonet...
Från underkörningsskyddet så i princip bakljusen är nog bara lastväxlare som det är problem på

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Stegar på drift 😬
En vit skåpbil med stegar på taket står parkerad på en gata med träd och byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AWS46
  • Laddar…
Pfff... Assemblin alltså! 🙄😁

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Snarare "rapidly disassemblin"...

• Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Japp, Assemblin gör jobbet snabbt och stegvis. 😆

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
De brukar ju bara dra fast dem med några buntband.

Fairlane
raveper raveper skrev:
De brukar ju bara dra fast dem med några buntband.
Jag såg nyligen någon som satte fast takräcket med buntband ... Takräcke fastsatt med buntband på ett fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
  • Ledsen
nino och 7 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Japp, Assemblin gör jobbet snabbt och stegvis. 😆
Min erfarenhet är att de inte är välkomna att ens börja.

Fairlane Fairlane skrev:
Jag såg nyligen någon som satte fast takräcket med buntband ...[bild]
Är väl ok om det bara är för att ha något att lägga på (typ en packe cellplastisolering), om lasten säkras i railen.

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Fairlane
D Dilato skrev:
Är väl ok om det bara är för att ha något att lägga på (typ en packe cellplastisolering), om lasten säkras i railen.
Möjligt, kanske. Jag skulle inte göra det. Släpper det då kanske jag behåller min cellplast men stången landar på bilen bakom..

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.