Demmpa Demmpa skrev:
Upp till 30 meter utanför några tillstånd.
Hur uppfyller man detta med ett takräcke på Skodan?

"7 § Lasten får inte skjuta ut framför fordonståget eller mer än 5,0 meter bakom centrum av den bakersta axeln, se figur 1 i bilaga 3. "

Jag har rensat bort 30 inlägg som var direkt off topic och tjafs. En "stortjafsare" är avstängd från tråden i 7 dagar. Håll er till ämnet nu, tack!

/Moderator

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Arg
mikethebik och 23 till
  • Laddar…
Mikael_L
Du hade gott kunnat rensa hårdare. :)
T.ex har jag inte bidragit med något vettigt här det sista dygnet. Ja ärligt talat knappt något alls i just denna tråd ;) (men jag har väl kanske inte så många inlägg heller här)

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Varför hänger ni upp er på 24m på längden?
Det är fritt rakt upp. Så montera flaggstången på släpet, vikta släpet till lämplig vikt och sen är det bara att köra på vägen utan några hinder i luften kan tilloch med köra i en rondell
Jag har provat. Inte 24 meter men tillräckligt för att ligga långt över 4,5 meter. Gick alldeles utmärkt.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
sturnus och 15 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Jag har provat. Inte 24 meter men tillräckligt för att ligga långt över 4,5 meter. Gick alldeles utmärkt.
[video]
Bara jag som tycker de saknas något😃😅
🏴‍☠️🇸🇪

• Gilla
jarlh och 4 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Bara jag som tycker de saknas något😃😅
🏴‍☠️🇸🇪
Vi misstänkte att kunden inte skulle uppskatta om deras flagga satt kvar under flytten🤷‍♂️

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Apropå långa styckestransporter

• Gilla
  • Wow
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:

[media]
Behöver man inte flagga för överhäng i kina?😉

Tokslut Tokslut skrev:

[media]
Förmodad snarlik transport i mer tätbebyggt områden. Bilder lånade från nåt flöde på webben.

• Vindsnurra transporteras genom stadsgata med hjälp av liten vagn och person i arbetskläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lastbil transporterar stor turbinbladsliknande föremål genom stadsgata med byggnader och träd.
    Skapa konto
  • Röd lastbil transporterar stort föremål genom tätbebyggt område, arbetare synlig bredvid trailern.
    Skapa konto
  • Transport av stor tubformad last på röd lastbilstrailer i urbant område, två personer syns sitta nära lasten.
    Skapa konto
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Förmodad snarlik transport i mer tätbebyggt områden. Bilder lånade från nåt flöde på webben.
Han som sitter längst fram 😁😁 är det meningen att han ska styra eller?

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Han som sitter längst fram 😁😁 är det meningen att han ska styra
Smurfar samlade runt en katapult i skogen.
Skapa konto

• Haha
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Han fram måste ju vara en flexibel vikt, för att komma under hinder, men hur gör han när den istället behöver gå över hinder? Hoppar av? Hur får han då ner den igen? Eller klättrar han upp/bakåt tills den fjädrar upp? Bör ju kunna bli rätt högt och svajigt i så fall…

L Lilllen skrev:
Han fram måste ju vara en flexibel vikt, för att komma under hinder, men hur gör han när den istället behöver gå över hinder? Hoppar av? Hur får han då ner den igen? Eller klättrar han upp/bakåt tills den fjädrar upp? Bör ju kunna bli rätt högt och svajigt i så fall…
Han går väl bakåt på bladet tills det rest sig tillräckligt för att passera hindret?

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Han går väl bakåt på bladet tills det rest sig tillräckligt för att passera hindret?
Jo, det är troligast. Men borde kunna vara rätt svajigt där uppe när bilen svänger, kör i gupp mm. Tänker att propellern även kan vara rätt hal.

L Lilllen skrev:
Jo, det är troligast. Men borde kunna vara rätt svajigt där uppe när bilen svänger, kör i gupp mm. Tänker att propellern även kan vara rätt hal.
Ja, det kan tyckas farligt för lekmän som oss, men det är ett tränat proffs specialutbildat för uppgiften.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.