Fairlane
Släpvagn med svarta och gula sopsäckar på en återvinningsstation, omgiven av parkerade bilar och containrar för farligt avfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Återvinningsstationen igår.
Jag vet inte vad tanken är, men kanske att de svarta säckarna håller fast de gula och tvärtomsäckarna var fyllda med löv, så kanske tanken var "det är tungt så det ligger kvar".

• Gilla
  • Haha
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
[bild]
Återvinningsstationen igår.
Jag vet inte vad tanken är, men kanske att de svarta säckarna håller fast de gula och tvärtomsäckarna var fyllda med löv, så kanske tanken var "det är tungt så det ligger kvar".
Man är ju lite nyfiken på om det är lika många säckar kvar som när han åkte hemifrån

• Gilla
  • Haha
returen och 3 till
  • Laddar…
hsd
Ähh
Han lossade banden vid första dumpningen och rullar vidare till nästa osv

Hoppas det är raka spåret hem.
Bil med släpvagn lastad med brädor parkerad vid industribyggnad. Bakluckan är öppen och en person står bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Ledsen
  • Haha
returen och 10 till
  • Laddar…
Jonas Persson
A AG A skrev:
Hoppas det är raka spåret hem.
[bild]
Varför får vi aldrig se hur det går för alla dessa galna surrningar. Denna stackare måste ha skadat bilen så snart bilen svängde.

Eller hände det inte något då fotografen eller någon annan vänlig person påtalade felet i tid?

• Gilla
GammelMan99
  • Laddar…
Det behövs ju ingen bild för att förstå hur det där slutar. På tal om slutar, så slutar jag aldrig förvånas över hur mycket dumt folk det finns.

Eller är det noga uträknat att med en surfning långt bak kommer brädhögen glida i sidled på släptets framlem. 🤔.
Efter-bilden hade gett oss svaret.

Kan ingen i tråden prova 😀

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag har kört en 12m flaggstång på bil och släp. Det gick alldeles utmärkt.

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Det där tarvar en förklaring Daniel. Gärna bild eller åtminstone en tydlig ritning hur det där såg ut. Jag anar någon form av speciallösning med glid- och vridbara stöd på både bil och släp...?

När vi fick flaggstång levererad nån gång på 90-talet kom dom med pickis och släp. Flaggstången monterad på en ställning på pickisen. Släpet följde nog bara med så överhäng bakåt skulle bli ok. Stången rörde inte vid släpet alls

D Daniel 109 skrev:
Jag har kört en 12m flaggstång på bil och släp. Det gick alldeles utmärkt.
Hade man inte släp var det ju fullt möjligt att köra hem flaggstången på taket till 245an.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Det där tarvar en förklaring Daniel. Gärna bild eller åtminstone en tydlig ritning hur det där såg ut. Jag anar någon form av speciallösning med glid- och vridbara stöd på både bil och släp...?
Ett takräcke långt fram på bilen med en surrning som kan vrida sig. På släpet en blockering där stången kan glida och vrida sig långt bak på släpet.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
När vi fick flaggstång levererad nån gång på 90-talet kom dom med pickis och släp. Flaggstången monterad på en ställning på pickisen. Släpet följde nog bara med så överhäng bakåt skulle bli ok. Stången rörde inte vid släpet alls
Det finns inte någon sådan begränsning, släpvagnen behövs inte av det skälet. Det enda kravet är att last som sticker ut mer än 1m ska markeras om den kan vara svår att se.

Därefter är det väl maxlängden om 24meter för bilar som styr? Kan inte det riktigt, även en sådan kanske får ha utskjutande last.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ett takräcke långt fram på bilen med en surrning som kan vrida sig. På släpet en blockering där stången kan glida och vrida sig långt bak på släpet.
...men varför. En sådan surrning är ju förknippad med långt fler risker än att bara lägga den på takräcket.

Nu har jag inte sett så jädra många flaggstångstransporter genom åren, men de jag har sett har alltid bara surrat på taket och sedan en flagga i varje ände.

Då blir surrningspunkterna väldigt tätt. Jag såg det här som en bättre lösning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.