1 251 052 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Det är inte ovanligt att folk blir förvånade när de ska lasta och inse hur tokigt det blir.Onsalakorven skrev:
T ex kan det komma in kunder till mig och beställa en "grej" som är -låt säga- 1500x1200x800 mm. Sen när de kommer och ska hämta grejen ser de förvånade ut när de inte får in prylen i bagaget på sin skoda.
På bilden här ser det ut att ha gått till ungefär så.
"Oj, är 4,2-metersvirke så långt?"
😆
Då får man ringa efter en stor taxi.S Stubai skrev:
Jag fick göra det då nyinköpta tv:n inte gick in i bilen. Jag beställe stor taxi, lassade in tv:n i den, och körde själv efter. Det blev dock lite nervöst då taxiföraren valde väg där bara buss och taxi får köra, så jag fick ta annan väg hem - och jag kom faktiskt fram före taxin. Då oroade mig lite om den skulle komma alls, men den dök strax upp.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Räcker med att köra för fort. Då börjar släpet att wobbla och då slutar det såhär om man inte omedelbart säker farten genom att motorbromsa (INTE trycka på bromspedalen). Inte kul alls.G GammelMan99 skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Om man kör så pass fort (typ 80-100 km/h) i en rondell (som det ser ut att vara) så är det nog inte wobblingen som är problemet...ricebridge skrev:
Har själv testat att få wobbling på en husvagn i 110 km/h så den erfarenheten finns, däremot har jag inte kört in i en rondell i samma hastighet men då hade det antagligen sett ut på samma sätt som på bilden så visst kan personen ha kört alldeles för fort också.
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Var det i själva rondellen? Ja då räcker det ju med att komma för fort och snävt in i den.G GammelMan99 skrev:Om man kör så pass fort (typ 80-100 km/h) i en rondell (som det ser ut att vara) så är det nog inte wobblingen som är problemet...
Har själv testat att få wobbling på en husvagn i 110 km/h så den erfarenheten finns, däremot har jag inte kört in i en rondell i samma hastighet men då hade det antagligen sett ut på samma sätt som på bilden så visst kan personen ha kört alldeles för fort också.
Kör vidare på båttemat, vi kommer ifatt detta ganska saktfärdiga ekipage på väg hem från veckohandlingen häromdagen.
Ingen av oss såg någon som helst tillstymmelse till förankring.
Frugan försökte fånga det på bild men det gick sådär:
(Ska även tillägga att det egentligen är ganska mörkt också)
Ingen av oss såg någon som helst tillstymmelse till förankring.
Frugan försökte fånga det på bild men det gick sådär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Ska även tillägga att det egentligen är ganska mörkt också)