1 251 038 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Dom har ju liksom en egen "myndighet" för att övervaka yrkestrafiken. Inte som i Sverige att alla poliser jagar bus och yrkestrafiken mer eller mindre har fri lejd för fusk, åtminstone så länge du inte har svenskt personnr.E Eld skrev:
Det är antagligen vanliga spännband som lastbilar använder med 2000daN eller 2500daN, fyra dubbla räcker för att spänna ner båten mot stöttorna och hålla den kvar om man måste bromsa eller väja för något. Det satt tre band på varje sida.T Testarn skrev:
I HDs artikel så nämnde dom att det låg trasiga delar bakom bilen så något i systemet med stöttorna har mest trolig gått sönder
Friktion finns inte i Tyskland så då måste man fixa egen med hjälp av jättemånga band är väl den enkla förklaringen.E Eld skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 610 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 610 inlägg
Hobbyelektriker
· E
· 15 400 inlägg
Kunde du inte plockat med dig Opeln uppe till vänster också? Här har saltet knaprat i sig de flesta.
Samma tänk som första inlägget i denna tråd förutom den fantastiska surrningenM MasMats skrev:Visst har vi sett ett och annat olämpligt virkeslass på väg från brädgården. Men jag såg idag vad jag tror tar priset hittills för mig iallafall:
Det ni ser på bilderna är alltså en blandad kompott med långa läktribbor och nån regel. Vilandes PÅ bilens tak med någon form av kartong mellan lack och brädhög.
Fastsurrningen är ett nytt lågvattenmärke. Endast gjord med hjälp av den ena av bilens två rails. Jag hade i praktiken kunnat lyfta av hela virkespaketet och hängt det längs med passagerarsidans dörrar.
För att avsluta det hela så är den främsta fästpunkten höger vindrutetorkararm.
Hoppas föraren hade nåt slutdestination för lasten.
"Watched this unfold for nearly 40 minutes"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder