G
Storsockret Storsockret skrev:
Körde förbi det här i en rondell igår, undrar om det låg några stora stenar där i 🤔

[bild]

(har en dashcam, brukar inte slänga fram telefonen och ta bilder på folks olycka)
Det är faktiskt rätt imponerande att lyckas med det där, måste ha varit väldigt hög tyngdpunkt och antagligen dålig lastsurrning så att vikten förflyttades.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Körde förbi det här i en rondell igår, undrar om det låg några stora stenar där i 🤔

[bild]

(har en dashcam, brukar inte slänga fram telefonen och ta bilder på folks olycka)
Man blir onekligen nyfiken på last och surrning.

S
Hittade en båt idag. Alldeles bredvid upptagningsrampen för visso men dragstången var böjd…
Motorbåt på trailer parkerad på asfalt, träd i bakgrunden, klar himmel, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Yatzyn och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Man blir onekligen nyfiken på last och surrning.
Jag gissar på tomt släp och att innerhjulet studsat upp på något i mitten av rondellen. Hade det varit last på så hade det inte hänt, tror jag.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag gissar på tomt släp och att innerhjulet studsat upp på något i mitten av rondellen. Hade det varit last på så hade det inte hänt, tror jag.
Sant, smart tänkt!

hsd
S sinuslinus skrev:
Hittade en båt idag. Alldeles bredvid upptagningsrampen för visso men dragstången var böjd…
[bild]
Båten ser konstig ut , ombyggd/hembyggd

Är väl inte helt ovanligt att man förlänger för att exempelvis montera en inombordare på en båt som tidigare varit tänkt för utombordare, men inte var detsnyggt gjort och uppenbarligen något baktung

V Ville_Vessla skrev:
Är väl inte helt ovanligt att man förlänger för att exempelvis montera en inombordare på en båt som tidigare varit tänkt för utombordare, men inte var detsnyggt gjort och uppenbarligen något baktung
Sådär höll man på ett tag för länge sedan, nu går ju trenden mot större utombordare istället så förhoppningsvis slipper vi se något så vedervärdigt igen….

Tror också att en viss del är att utombordare är så mycket bättre idag och en på 120+ hk är något svår att stjäla. Tidigare utgick man i princip att en 30-80hk blev stulen där jag bor. Undrar om skurkarna säkrade lasten korrekt.

hsd
Men va f-n , har han en scaniadiesel där det skulle ju förklara baktyngden

Det stora landet i väster. Land of the free. Home of the brave. Då går allt.

Bilder från kvällstidning. Är nån form av transport till rodeo el dyl. En livs levande tjur mao.
Så många frågor…

• Bil kör på väg med stor ko i öppen släpvagn; udda transport; polisen utfärdade varning.
    Skapa konto
  • Bil med stor skalle och horn fastsatt ovanpå, körs på väg, ovanligt, humoristiskt.
    Skapa konto
  • Polis stoppar man som kör bil med stor taxidermisk tjur ovanpå.
    Skapa konto
  • Stor nötkreaturens huvud och horn fastsatta på bilens taktakställ, ovanlig syn på vägen.
    Skapa konto
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Bara att man modifierat en vanlig personbil är ju lite, ska vi säga outstanding?

MathiasS MathiasS skrev:
Sådär höll man på ett tag för länge sedan, nu går ju trenden mot större utombordare istället så förhoppningsvis slipper vi se något så vedervärdigt igen….
Ser hellre det där än idioterma som monterar 3-4 utombordare på akterspegeln så hela syftet försvinner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.