Jag fick hem min flaggstång på liknande sätt. Jag hade dock sett till att lasta släpet tungt framtill för att undvika minusvikt, något man ser ut att ha missat här :(

Hur högt får man lasta?

Hur högt som helst, men var 25:e meter måste man ha vitt blinkande sken.

Fri höjd i Sverige är <=4,5 meter, om fordonet/lasten är högre så kommer man inte under viadukter, kraftledningar etc.

• Gilla
Willewonka
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
När vi funderade på att köpa en flaggstång och undrade hur vi skulle hem den, föreslog vår woodybutik att lägga den på ett lånesläp, för här på landet är det inte så viktigt med trafikreglerna.
Binda fast den under bilen!

j.f.s j.f.s skrev:
Sen har vi ju boggie på snöskoter också...

Bara för att elda på diskussionen :p
Så är det. Och där finns både hjulboggi och glidboggi.

hsd
Mmmm finns det möjligtvis en bild på en lastad snöskoter, så har tråden spårat rätt igen

Håll till godo.;)

Bil överlastad med stort objekt fastsäkrat med spännband, otrygg transport på gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

O en liten instruktionsfilm i hur man INTE gör.

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Det där har jag sett i verkligheten. Det var en man som skulle köra upp skotern på släpvagnen och efter att ha lyft upp skidorna så tänkte han att det är väl bara att starta och gasa lite... Efter att ha spunnit ett tag på bakrullen fick mattan tag i kanten på flaket med resultatet att skidorna hamnade på bakluckan på bilen.

Cheesen
Har sett en skoter som hoppade över släpet och hamnade i baksätet på en 940 en gång... Föraren hade oerhörd tur som inte förlorade huvudet i kanten på bakluckan...

Denna passerade jobbet idag. En trave brädor i famnen är aldrig fel..

• Person som bär en trave brädor medan de går förbi en byggarbetsplats och parkerade bilar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
ichigo och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jiihaaa,
jag älskar att en del aldrig ger upp, hur motigt de än har det! :heart:

• Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
Jag avviker lite från ämnet, vet inte om lasten är dåligt surrad, men något har de glömt...

• Vy från bilen till en lastkaj vid Bauhaus där en släpvagn med luckan nere står utanför lastområdet.
    Skapa konto
K Klakorp skrev:
Denna passerade jobbet idag. En trave brädor i famnen är aldrig fel..
Är det en permobil?!

Man hittar de bästa fynden när man cyklar...
Kvalificerar jag för tråden eller?

• Cykel parkerad vid blå vägg med fastsatt äldre bänkskruvstäd på pakethållaren.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Cjmicke och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.