Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Men vaffan..

Måste vi vänta på att bilderna ska framkallas och sen digitaliseras också... :crysmile:
När covid är över träffas vi och plockar fram diabildsprojektorn.

• Gilla
Bettan74 och 1 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
När covid är över träffas vi och plockar fram diabildsprojektorn.
Det låter underbart!

Centrala Uppsala igår. Ser inte helt säkert ut.

Biltransport med en överlastad och skadad bil på flak, osäkrad vid järnvägsövergång i Uppsala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Bettan74 och 1 till
  • Laddar…
Bilen ser ut att ha ramlat av flera gånger redan.

• Haha
  • Gilla
Worn och 10 till
  • Laddar…
Pluspoäng för armbågen som hänger ut på rätt sätt. :cool:

• Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Pluspoäng för armbågen som hänger ut på rätt sätt. :cool:
Armen som hänger ner kompenserar nästan helt för att det där hjulet som väger 250kg (?) inte är surrat!

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Armen som hänger ner kompenserar nästan helt för att det där hjulet som väger 250kg (?) inte är surrat!
Lastsäkring medelst personbil :cool:

I många andra fall rekommenderas ju att man lägger en skiva över last, eller en lastpall eller dylikt. här hanvänder man uppenbarligen en personbil vilket borde innebära både större böjstyvhet och vikt än en lastpall för säkring av däcket. :p

Eller är det det så att däcket används för att säkra upp bilen, ska man se däcket som en kloss? :thinking:

• Haha
  • Gilla
Bettan74 och 2 till
  • Laddar…
Jo, jag tror faktiskt också att det där hjulet ligger rätt säkert där, men det hade ju varit enkelt att dra ett band över så var saken biff.

G
Min egen lastning för några år sen, dock fanns det ett spännband inne i bilen innan bilden togs.
Brädorna var 4,2 meter långa så det blev ett litet överhäng
Körde bara ca 2 km och typ 20 km/h på en liten väg så jag orkade inte hyra ett släp för det.
Katten inspekterade när jag kom fram, han bara skakade på huvet och tyckte jag vara dum i huvet
En personbil lastad med långa brädor som sticker ut från den öppna bakluckan, parkerad på en gräsmatta.
Skapa konto
Långa brädor som sticker ut från bakluckan på en blå bil parkerad på en gräsmatta.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Fasiken... jag glömde ju betongen...
Släng på några säckar så håller det virket på plats... Lastbil med öppen baklucka som transporterar trävirke säkrat med betongsäckar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
P
Lång takränna fastsatt ovanpå en släpvagn parkerad vid sidan av en väg på dagtid.
Skapa konto

Så körde jag takrännan hem.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Inte så bildligt men bokstavligt om dålig lastsurrning:
[länk]
Nog för att jag hört talas om folk som ligger ute på vägarna men det här är ju löjligt.

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Fairlane
Jag såg något lite kul igår på Bauhaus.
En person har lånat släp av Bauhaus och kommer ut med en bräda (om det låg något annat på kärran såg jag inte, inget som var högre än lemmarna iallafall).
Mannen stannade till vid platsen där man kan såga utanför och delade brädan i två olika långa delar (på känn såg det ut, inget mättande). Upptäckte sen att den längre delen var för lång fortfarande så allt kastades in i bilen med fällt säte och så körde man iväg, självklart utan att spänna fast något.

Det fanns kanske någon förklaring, men det såg lite kul ut.

Man brukar väl få låna kärra gratis om man köper något stort. Han åkte nog vidare till Elgiganten och köpte en stor TV som lastades på kärran. Den enda hyran för släpet väl väl brädan för 15kr som ju alltid går att använda som ved. ;)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.