1 251 052 läst ·
5 589 svar
1251k läst
5,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Lastsäkring medelst personbilMathiasS skrev:
I många andra fall rekommenderas ju att man lägger en skiva över last, eller en lastpall eller dylikt. här hanvänder man uppenbarligen en personbil vilket borde innebära både större böjstyvhet och vikt än en lastpall för säkring av däcket.
Eller är det det så att däcket används för att säkra upp bilen, ska man se däcket som en kloss?
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Min egen lastning för några år sen, dock fanns det ett spännband inne i bilen innan bilden togs.
Brädorna var 4,2 meter långa så det blev ett litet överhäng
Körde bara ca 2 km och typ 20 km/h på en liten väg så jag orkade inte hyra ett släp för det.
Katten inspekterade när jag kom fram, han bara skakade på huvet och tyckte jag vara dum i huvet
Brädorna var 4,2 meter långa så det blev ett litet överhäng
Körde bara ca 2 km och typ 20 km/h på en liten väg så jag orkade inte hyra ett släp för det.
Katten inspekterade när jag kom fram, han bara skakade på huvet och tyckte jag vara dum i huvet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Jag såg något lite kul igår på Bauhaus.
En person har lånat släp av Bauhaus och kommer ut med en bräda (om det låg något annat på kärran såg jag inte, inget som var högre än lemmarna iallafall).
Mannen stannade till vid platsen där man kan såga utanför och delade brädan i två olika långa delar (på känn såg det ut, inget mättande). Upptäckte sen att den längre delen var för lång fortfarande så allt kastades in i bilen med fällt säte och så körde man iväg, självklart utan att spänna fast något.
Det fanns kanske någon förklaring, men det såg lite kul ut.
En person har lånat släp av Bauhaus och kommer ut med en bräda (om det låg något annat på kärran såg jag inte, inget som var högre än lemmarna iallafall).
Mannen stannade till vid platsen där man kan såga utanför och delade brädan i två olika långa delar (på känn såg det ut, inget mättande). Upptäckte sen att den längre delen var för lång fortfarande så allt kastades in i bilen med fällt säte och så körde man iväg, självklart utan att spänna fast något.
Det fanns kanske någon förklaring, men det såg lite kul ut.
Man brukar väl få låna kärra gratis om man köper något stort. Han åkte nog vidare till Elgiganten och köpte en stor TV som lastades på kärran. Den enda hyran för släpet väl väl brädan för 15kr som ju alltid går att använda som ved.