G
G GammelMan99 skrev:
Bred last och överlast, antagligen dålig/ingen lastsäkring också då det knappast går att lastsäkra på ett vettigt sätt.
ÄR väl ingen överlast? Finns ju flera centimeter kvar till att karossen nuddar marken. :D

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
G
G GargamelSE skrev:
ÄR väl ingen överlast? Finns ju flera centimeter kvar till att karossen nuddar marken. :D
Helt riktigt, missade ju det, måste skaffa mej nya brillor (y):p

G
G GammelMan99 skrev:
Helt riktigt, missade ju det, måste skaffa mej nya brillor (y):p
Jag ska lasra mina ögon så slipper jag smutsiga glasögon. :D

G
Dashcam-bild av en vit bil vid vägkant nära skog i Eskilstuna.

Dagens syn. Många reglar ligger löst. Hoppas han inte bromsar för hårt

• Bil som drar släpvagn med lösa träreglar på en väg med hastighetsskyltar som visar 30 km/h.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför då?
Då är det ju bara hans bil som skadas
Värre om det trullar av
Då råkar bakomvarande illa ut ;)

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
P
M marcusjj skrev:
Det kanske var autonom lastning. Har hört att man har det på de bilarna.

• Gilla
marcusjj
  • Laddar…
Idag stod det en lastbilchaffis och surrade om lasten med brädor med några på marken i mittenfilen på Essingeleden norrut i höjd med Coop Västberga, han passade väl på då det ändå var kö i 3 filer pga av en olycka 100m senare...

Tyvärr ingen bild då jag var ensam i bilen.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
[bild]
Ta det lugnt. De håller ju fortfarande på att lasta. Det kommer säkert att surras fast ordentligt. :rofl::crysmile:;)

RoTe
M marcusjj skrev:
Fast Tesla har rätt många plåtverkstäder ändå.

hsd
-RB- -RB- skrev:
Ta det lugnt. De håller ju fortfarande på att lasta. Det kommer säkert att surras fast ordentligt. :rofl::crysmile:;)
Jag skulle inte våga sätta mig i den bilen :surprised:

Hen får ta det lite lugnt över fartguppen, bara. ;)

• Gilla
GammelMan99 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Två exempel, tyvärr utan bilder från dagen. Först en lastbil med två liftdumpers(?). Den främre verkar ha suttit ok, men den bakre tyckte jag såg ut som inte stod ordentligt på flaket utan mer hängde och gungade i kedjor. Jag hade några bilar emellan så de tvär svårt att se, men en av bilarna framför mig var en polisbil som stoppade transporten.

Nästa var någon som hyrt släp på CirkelK för att köra hem sin nyinköpta tv från Ica Maxi (LG 75" för 9995 kr). Det var bara att lägga ner den på flaket och köra iväg. Ok, det var en gallersläp så sannolikheten att tappa TVn är nog inte så stor, men den lär åkt fram och tillbaka på släpet och hoppat för minsta gupp. Så hade inte jag gjort med en ny TV, men det är kanske ok.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
G
Fairlane Fairlane skrev:
Två exempel, tyvärr utan bilder från dagen. Först en lastbil med två liftdumpers(?). Den främre verkar ha suttit ok, men den bakre tyckte jag såg ut som inte stod ordentligt på flaket utan mer hängde och gungade i kedjor. Jag hade några bilar emellan så de tvär svårt att se, men en av bilarna framför mig var en polisbil som stoppade transporten.

Nästa var någon som hyrt släp på CirkelK för att köra hem sin nyinköpta tv från Ica Maxi (LG 75" för 9995 kr). Det var bara att lägga ner den på flaket och köra iväg. Ok, det var en gallersläp så sannolikheten att tappa TVn är nog inte så stor, men den lär åkt fram och tillbaka på släpet och hoppat för minsta gupp. Så hade inte jag gjort med en ny TV, men det är kanske ok.
Sedan ska väl tv-apparater väl inte ligga ner å guppa?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Sedan ska väl tv-apparater väl inte ligga ner å guppa?
Jag hade personligen ställt den mot en sida och bara drat ett enkelt spännband runt den mot gallret.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.