32 163 läst ·
149 svar
32k läst
149 svar
Skotta ut snön på gatan
Bor du i Jönköping, så räcker det inte så långt. Jag lastade/lossade otroligt många gånger i Torsviks industriområde när jag körde trailerdragare, så jag vet vilka rejäla snömängder ni har varje vinter. Du måste i alla fall minst ha en 2-stegsslunga. Kolla på www.blocket.se om det finns någon kvar - troligtvis inte. Men för 10.000 kr bör du hitta någon 2-stegsslunga.
Det är en riktigt bra lösning, då kan jag rekomendera en 2-stegs Husqvarna-slunga. Till brytpinnar i matarskruven, använder jag vanliga billiga 5 mm-bultar men en nyloc-mutter - istället för att köpa dom svindyra originalbrytpinnarna.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Har också värme i plattgången och det behövs inte så många dagar per år och när det tinat och torkat kan man stänga av till efter nästa snö + tö + frysa igen då slår man på igen. 1300 W i ett dygn, som en liten kupevärmare kan inte bli mer än 250 spänn på en vinter.
Protte
Protte
Allvarligt talat, så är det så här: När man har en snöslunga, då längtar man till nästa snöfall, då vill man att det ska snöa hela tiden - har man el-slukande värmeslingor, då får man ångest för nästa elräkning, varje gång det snöar.....
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Det blir nog både och.
I vintras spenderade jag mycket tid med grannarna. Skitsnack... Skottandet som tar normalt 30 min, varade i 3 timmar. Tills grannens man hämtade henne.
Har mycket trevliga grannar. Det blir tråkigt att lämna gatan...
I vintras spenderade jag mycket tid med grannarna. Skitsnack... Skottandet som tar normalt 30 min, varade i 3 timmar. Tills grannens man hämtade henne.
Har mycket trevliga grannar. Det blir tråkigt att lämna gatan...