Hej, jag undrar om någon har en bra lösning på våra problem här. Vi har ringt plåtslagare, men de verkar ha mycket att göra - nästa år kunde de. Så under tiden, eller om man kan fixa det själv.
Den tjocka pipan går till en insatskamin i källaren. Här är pipan täckt med något gummiaktigt, men det verkar rosta innanför. Vågar man ta bort gummiduken? Hur skyddar man bäst pipan sen? Måla? Hur tätar man mot skorstenshuven?
Smala pipa gick till pelletspannan. Den är nu utslängd och vi har bergvärme. Dock rinner det ner rostblandat vatten ifrån denna pipan och kommer ut i källaren. Hur gör vi här? Ska vi plugga igen pipan? Isolera? Kapa den?
Många frågor, är tacksam för tips.