Byggahus.se
Bidrar med en bild på mina alldeles nyuppsatta skorstensbeslag. De befinner sig visserligen inte i skåne och skorstenen blir bredare upptill så det kanske inte är aktuellt för Sommartorparn...

skorstenar.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt!

I inlägg #29 ser du hur min skorsten blev. De gamla skorstenar jag sett i de skånska omgivningarna är bredare upptill men smalare på översta varvet. Så därför funkar det inte med klamrad huv som på din bild, men det blev bra att använda översta tegelvarvet som sockel till huven.

(Sedan tror jag min skorsten fick en lite pråligare krona än den någonsin haft, men det kan detta hus gott få ha på gamla dar.....)
 
Oj, ja jag såg nu att jag svarade lite sent. Hade läst tråden en aning slarvigt :surprised:
 
godeha skrev:
Oj, ja jag såg nu att jag svarade lite sent. Hade läst tråden en aning slarvigt :surprised:
Det gör inget! Tyckte det var intressant att få se dina fina skorstenshuvar! Tycker överhuvudtaget folk kan fortsätta posta bilder i denna tråden. Blir säkert till glädje och inspiration för någon annan.
 
godeha godeha skrev:
Bidrar med en bild på mina alldeles nyuppsatta skorstensbeslag. De befinner sig visserligen inte i skåne och skorstenen blir bredare upptill så det kanske inte är aktuellt för Sommartorparn...

[bild]
Inser att det här är ett gammalt inlägg men frågar ändå och hoppas på svar. Var har du fått tag i dessa skorstensbeslag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.