Hejsan,
Tänkte bygga ett tak över mitt utekök med en pizzaugn. Det blir kanalplasttak och öppna väggar.
Nu till frågan. Då skorstenen behöver vara isolerad och sticka upp genom taket väger den runt 20Kg (Harvia tittar jag på). Jag är lite orolig över att sätta en 20Kg skorsten på pizzaugnen. Är det någon smarting som har en idé på hur jag kan avlasta ugnen genom att t.ex. hänga den i innertaket?
Tänkte bygga ett tak över mitt utekök med en pizzaugn. Det blir kanalplasttak och öppna väggar.
Nu till frågan. Då skorstenen behöver vara isolerad och sticka upp genom taket väger den runt 20Kg (Harvia tittar jag på). Jag är lite orolig över att sätta en 20Kg skorsten på pizzaugnen. Är det någon smarting som har en idé på hur jag kan avlasta ugnen genom att t.ex. hänga den i innertaket?
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Förstår jag det rätt att pizzaugnen står där redan och att du har byggt den själv?
Tjena Marti, hur gick det med det här sen? Jag sitter själv i tankarna om att bygga en liknande konstruktion.Martin Wickström skrev:
Hejsan,
Hur löste du det med genomföringen i taket avseende värme/isoleringe vs kanalplast osv?
ha det gott!
Det funkade bra. Jag sågade hål i kanalplasten, enligt byggnormen så skulle det vara, kommer inte ihåg, men typ 10cm mellan isolerad skorsten och brännbart. Sen byggde jag en ram i trä som jag satte under plasttaket för att kunna skruva fast gummi muffen i!tandvark skrev:
Klicka här för att svara