Det stämmer bra,

Trekant parti, 1 lucka, fönster,
h1=1515mm,h2=215,
b=2570mm, härdat energiglas,
vit
4 934:- st

Hej,
hur är känslan så här några år senare?
Mekoflex ligger på ca halva priset jämfört med Johab. Johab har bruten köldbrygga vilket Mekoflex verkar sakna. Har det varit något problerm?

EricM EricM skrev:
Hej,
hur är känslan så här några år senare?
Mekoflex ligger på ca halva priset jämfört med Johab. Johab har bruten köldbrygga vilket Mekoflex verkar sakna. Har det varit något problerm?
Jag är också intresserad av samma fråga, är det någon som sitter på svar?

Isolervärdet på fönstren är ju helt ok (1.3 på dubbelfönster med argon) som det verkar på deras hemsida, men det kanske är bortkastat utan bruten köldbrygga?

• Gilla
FredrikT75 och 1 till
  • Laddar…
Snoevaranen Snoevaranen skrev:
Jag är också intresserad av samma fråga, är det någon som sitter på svar?

Isolervärdet på fönstren är ju helt ok (1.3 på dubbelfönster med argon) som det verkar på deras hemsida, men det kanske är bortkastat utan bruten köldbrygga?
Sitter också och kollar på Mekoflex M50 och funderar på kvaliteten. Vet inte vilken modell tråden gällde.

Beställde Mekoflex M50 sommar skjutfönster till uterummet och de kom hem till dörren efter tre veckor. Det var fem måttbeställda partier med två luckor i varje parti. Monterade dem förra veckan.

Monteringen var oerhört enkel och måtten var exakt enligt vad jag beställt. Ta gärna ett par millimeter mindre på bredd och höjd om du är osäker på det exakta måttet eller om hålet inte är exakt rakt. Konstruktionen tillåter att det kan diffa ett par millimeter på höjd och bredd utan att det gör något.

Verktyg som behövs är en skruvdragare/borrmaskin, 5 mm borr och en patron med byggsilikon. Skruvar och låsknoppar följde med. Jag skulle säga att även den utan byggerfarenhet kan montera dessa med bra resultat.

Första partiet tog kanske en halvtimme att montera från början till slut. Resten av partierna kanske 15-20 minuter per parti.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.