Funkar skjutmuff på 110-röret här?
Jag var tvungen att akutfixa en läcka i 75-röret uppe till vänster. Stumpen som kommer ner genom bjälklaget är lite kort och där glipade det och läckte.
110-rören är nån gammal skum modell i typ pe-plast. Har hittat likadana i marken med skruvade gjutjärnskopplingar.
Bortse från den usla elen, den kanske blir en egen tråd...

/Höghus

PVC-rörinstallation genom isolering i en grov väggkonstruktion, sannolikt avlopp eller ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppsrör och ledningar mot en metallyta, smutsigt, spindelnät, kanske en krypgrund eller ett utrymme under byggnad.
Skapa konto

S
Jag ser inget problem om den är ordentligt påskjuten, och fixerad på något sätt. på bilden ser det inte riktigt bra ut.

S Svammlet skrev:
Jag ser inget problem om den är ordentligt påskjuten, och fixerad på något sätt. på bilden ser det inte riktigt bra ut.
Vad är det du inte tycker ser bra ut?

/Höghus

Claes Sörmland
Höghus Höghus skrev:

/Höghus
Tråkigt om skjutmuffen glider över tid. Krampa den!

• Gilla
Höghus
  • Laddar…
Rickard.
Höghus Höghus skrev:

/Höghus
Skjutmuffen sitter väl knappt alls på grenröret? :thinking:

Sen som dom andra säger får du hitta på något sätt att fixera skjutmuffen när du är nöjd.

• Gilla
Höghus
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Skjutmuffen sitter väl knappt alls på grenröret? :thinking:

Sen som dom andra säger får du hitta på något sätt att fixera skjutmuffen när du är nöjd.
Den sitter på men inte centrerad över glipan som det tyvärr blev mellan grenröret och svarta röret. Ska finjustera och klamra på nåt sätt.
Bra synpunkt med klamring, tack!

Jag vill trycka översta 75x15 mot gamla 90-gradaren på nåt sätt också så det inte läcker där igen.

/Höghus

Du kan sätta korta montageskruv som bara går genom både muff och rör. Funkar bra och syns knappt.

Lite monteringsband fick rycka in.

/Höghus

• VVS-installation med rör, isolering och elektriska ledningar i innervägg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.