Funkar skjutmuff på 110-röret här?
Jag var tvungen att akutfixa en läcka i 75-röret uppe till vänster. Stumpen som kommer ner genom bjälklaget är lite kort och där glipade det och läckte.
110-rören är nån gammal skum modell i typ pe-plast. Har hittat likadana i marken med skruvade gjutjärnskopplingar.
Bortse från den usla elen, den kanske blir en egen tråd...
/Höghus
Jag var tvungen att akutfixa en läcka i 75-röret uppe till vänster. Stumpen som kommer ner genom bjälklaget är lite kort och där glipade det och läckte.
110-rören är nån gammal skum modell i typ pe-plast. Har hittat likadana i marken med skruvade gjutjärnskopplingar.
Bortse från den usla elen, den kanske blir en egen tråd...
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Den sitter på men inte centrerad över glipan som det tyvärr blev mellan grenröret och svarta röret. Ska finjustera och klamra på nåt sätt.Rickard. skrev:
Bra synpunkt med klamring, tack!
Jag vill trycka översta 75x15 mot gamla 90-gradaren på nåt sätt också så det inte läcker där igen.
/Höghus
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden