Hej!
Jag bor i lägenhet som har en klädkammare, som man nu kommer in i genom en smal dörr i hallen. Jag tänker såga upp en större öppning, kanske runt 2 m, i sovrummet, och bygga om inredningen i klädkammaren så att man kommer åt allt lättare.

Min fråga är nu följande: Jag skulle gärna vilja installera en skjutdörr i den stora öppningen. Väggen som jag skall öppna upp är i lättbetong ca 10 cm tjock.

Nån som har tips på lämplig skjutdörr till detta ändamål? Gärna en som man enbart fäster upp i taket och inte i golvet, eftersom jag vill ha både sovrummets och klädkammarens golv i samma nivå. Skönt att inte ha en tröskel att sparka in i!

Tipsa mig gärna!

Mvh,

rulten:D

Hej! Vet att tråden är några månader gammal och undrar bara hur du löste det? Funderar nämligen på samma sak och när jag googlar hittar jag bara ytterdörrs- eller garderobsvarianten... Funderar om man kan köpa skena till taket någonstans och sedan sätta en tjockare mdf-skiva som dörr (vill tapetsera på) - var hittar jag i så fall (bra) grejer för detta? Någon som vet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.