Har någon använt en vanlig tröskel under skjutdörr?

Jag vill ljudisolera lite bättre genom att ta bort glipan under skjutdörren. Tänker att om jag sätter en vanlig tröskel så kan dörren gå längs med den högre delen på tröskeln. Och när dörren är stängd blir det i alla fall inte en rak passage för ljudet utan ljudet dämpas mer genom att det åtminstone studsar mer innan det tar sig igenom.

Så fungerar ljuddämpare på fordon. Ljudet hindras från att gå rakt igenom och minskar genom att studsa mot väggar, medan det inte får vara helt avstängt då avgaserna och luften måste komma igenom.

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
M marp68 skrev:
Har någon använt en vanlig tröskel under skjutdörr?

Jag vill ljudisolera lite bättre genom att ta bort glipan under skjutdörren. Tänker att om jag sätter en vanlig tröskel så kan dörren gå längs med den högre delen på tröskeln. Och när dörren är stängd blir det i alla fall inte en rak passage för ljudet utan ljudet dämpas mer genom att det åtminstone studsar mer innan det tar sig igenom.

Så fungerar ljuddämpare på fordon. Ljudet hindras från att gå rakt igenom och minskar genom att studsa mot väggar, medan det inte får vara helt avstängt då avgaserna och luften måste komma igenom.
Någon ?

1 123abc skrev:
Gummitröskel eller borslist har jag sett användas.
Hitta Athmer VHH M-12 vid en snabb sökning på nätet.
[länk]

Du kanske kan rådfråga någon som säljer skjutdörrar.
Ja, har också bara sett gummi och borst. Borstsläpper igenom ljud och gummi ser både fult ut och gör märken till sist. Tänkte därför det kunde fungera med en tröskel, så att dörren går parallellt med den upphöjda delen av tröskeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.