Jag har lite funderingar på om jag ska använda plåtreglar eller träreglar i taket och golv. Fördelen är att det är lättare att sätta fast de övriga reglarna i dem, men hur är det sen när jag ska sätta tak och golvlister. Fäster det bra?
Ska i och för sig sätta osb på dem också, så det kanske duger som fäste för dyckerten eller?

Nej, ska du använda plåtreglar så skruva.
Dyckert behöver tjockare material än en skiva för att sitta bra, lika tjockt som dyckerten är lång eller mer.

Snickarna jag brukar jobba med sågar till träreglar som dom lägger i plåtskenan mellan varje plåtregel.
På så sätt har dom trä bakom när dom ska lista.

fahlis skrev:
Nej, ska du använda plåtreglar så skruva.
Dyckert behöver tjockare material än en skiva för att sitta bra, lika tjockt som dyckerten är lång eller mer.
Jag anser att golvlister sitter tillräckligt bra i gipsvägg bestående av OSB/Gips och plåtregel. Brukar dessutom skåra in spiken lite, tycker själv att det fungerar utmärkt. Men det är klart att skruvning fäster bättre helt klart..

S
Tobbe87 skrev:
Snickarna jag brukar jobba med sågar till träreglar som dom lägger i plåtskenan mellan varje plåtregel.
På så sätt har dom trä bakom när dom ska lista.
det där hör till ovanligheter.
det bara att skråskjuta spik så håller det. ibland så sätter sig trådspiken i plåtregeln.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.