1 320 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Skiva en "källarvägg"
jag har en gammal lada med ett utrymme under grundmuren så det blir lite av en källare till ladan. Det är gammal risig puts (20-30kvm) på väggarna under grundmuren och jag är ute efter en enkel lösning.
det är itne det torraste utrymmet så organiskt material är inte att tänka på.
Alternativ 1 Putsa om men jag har putsat tillräckligt och detta är jag inte sugen på alls....
Alternativ 2. Regla upp utrymmet med plåtreglar och sätta på nån skiva som gärna är klar direkt
Frågan är om det finns något bra alternativ? Kikat på fasadskivor/sockelskivor men det kostar ju 400kr kvm vilket är lite saftigt....
Gipsa kanske skulle funka... har ju tänkta att ha en avvfuktare i utrymmet men inte uppvärmt
det är itne det torraste utrymmet så organiskt material är inte att tänka på.
Alternativ 1 Putsa om men jag har putsat tillräckligt och detta är jag inte sugen på alls....
Alternativ 2. Regla upp utrymmet med plåtreglar och sätta på nån skiva som gärna är klar direkt
Frågan är om det finns något bra alternativ? Kikat på fasadskivor/sockelskivor men det kostar ju 400kr kvm vilket är lite saftigt....
Gipsa kanske skulle funka... har ju tänkta att ha en avvfuktare i utrymmet men inte uppvärmt
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden