Dessutom vill man nog ha vanliga uttag också, så det borde bli mer kabeldragning.

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Du har förstått fel. Skall försöka förklara tydligare så du förstår.
De är för att slippa stickkontakter till precis allt som inte är fast installerat. Istället för några vanliga stickuttag är några uttag av induktionstyp.
Slippa stickkontakter till allt som inte är fast installerat? Du kan ladda mobilen genom att lägga den i en speciell hållare/på en speciell plats. Vad mer kan du ansluta trådlöst så att du slipper sladdar?

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Tandborsten.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Jag misstänker att tandborsten inte är kompatibel med dessa "trådlösa" uttag... ;-)

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Du kan ladda mobilen genom att lägga den i en speciell hållare/på en speciell plats. Vad mer kan du ansluta trådlöst så att du slipper sladdar?
Frugans mobil! Ungarnas mobil! Möjligheterna är gigantiska! :crysmile:

• Gilla
Strontus
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Jag misstänker att tandborsten inte är kompatibel med dessa "trådlösa" uttag... ;-)
Nej, det borde tas fram en standard för energiöverföring via induktion som klarar lite högre effekter. Vore smidigt att bara ställa vattenkokaren eller brödrosten på bordet så blev den varm.

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Frugans mobil! Ungarnas mobil! Möjligheterna är gigantiska! :crysmile:
Mer än så: Dator, platta, armbandsur, cykelbelysning, ficklampa, el-cykelbatteri laddar jag med induktion idag.

useless useless skrev:
Nej, det borde tas fram en standard för energiöverföring via induktion som klarar lite högre effekter. Vore smidigt att bara ställa vattenkokaren eller brödrosten på bordet så blev den varm.
Fräs in den trådlösa plattan till vattenkokaren i köksbordet!

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Mer än så: Dator, platta, armbandsur, cykelbelysning, ficklampa, el-cykelbatteri laddar jag med induktion idag.
Och alla dem kan du ladda med de nya uttagen?

• Gilla
Smygnorden
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Med en och samma laddare?

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Armbandsur? Den brukar inte jag ladda så ofta... Ett batteri som håller.nått.år...
Oavsett det är inget unikt. Och det är inget uttag. Det är en laddare

P Pin skrev:
Fräs in den trådlösa plattan till vattenkokaren i köksbordet!
Har kastat ut den med induktionshäll:cool:

• Ledsen
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Armbandsur? Den brukar inte jag ladda så ofta... Ett batteri som håller.nått.år...
Oavsett det är inget unikt. Och det är inget uttag. Det är en laddare
Har jag inte haft sedan jag fick en liten ficktelefon i mitten av 90-talet:cool:

• Ledsen
Wheelabrator
  • Laddar…
Underbart sätta induktionsladdare fast i uttag, du är medveten att de kräver beröring och inte är over-the-air hoppas jag :). Så vilken standard? För iOS, pixel? De fungerar nästan aldrig med varrandra. Har varit tvungen att köpa en ny till vartenda mobil de senaste 5 åren. Så när man tappar telefonen eller vid nästa lilla uppdatering om 2 år så får du byta uttagen.
Underbart, det måste jag ha.

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
J
Jag vet att vi raljerar lite men nördfaktorn är rätt så viktig också, det får man inte glömma. Dock så krävs som sagt kablar fram till laddarna så till och med jag hade haft svårt att övertyga mig själv

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.