Just som rubriken lyder, vad är skillnaden?Är detr bara ett försäljningsknep för att få sälja två olika burkar eller är det stor skillnad?
/
M

Jag satte nyss av misstag upp en vanlig papperstapet genom att limma på väggen med non-woven-lim kollat på väggen. Det gick hur bra som helst.

Non woven kan liknas med bä lim, alltså en starkare limtyp, använd rätt lim, det underlättar mycket

vad är det som underlättar med vanligt lim?non-woven?...förstår inte vad det är för skillnad och
varför tapettillverkaren rekomenderar olika lim?
/
M

Öppettiden på limmet är längre , så den hugger inte lika snabbt, vanligt taperlim alltså

Edit: mobilen skrev vafan den ville

så om jag tolkar det rätt så funkar det med non-woven lim överallt?...men vanligt tapetlim
torkar långsammare och man har större möjlighet att justera eller??

I stora drag.

• Gilla
Husbyggaren__22
  • Laddar…
i små drag då?:)..jag vill veta detaljerna.....:)

Google ex kiilto tapetlim eller vävlim och läs produktdatabladen . Där har du teknisk info

• Gilla
VICTOR NILSSON1
  • Laddar…
har läst där och det står ju "Nästan" samma på bägge produkterna....på non-woven står det att åtgången är större på non-woven tapet än vanlig papp-tapet...ingen tapetserare som kan förklara?Ska man använda angivet
lim till papp-tapet eller hur gör ni?Tänkte att det är smidigare att köpa en stor burk av en produkt än två små?!..men det kanske är dumsnålt...kanske får bli två sorter då...
/
M

Den finns massor utav combilim som du kan använda till både papper och non woven tapeter. Dock ej till väv. Då har du bara en burk att bry dig om :) om det va det som va problemet

Det finns stb koder på lim och även tapeterna. I form av antingen en cirkel en triangel en fyrkant osv. Kolla så dom stämmer överens bara så är det inga problems

Nyfniken skrev:
Jag satte nyss av misstag upp en vanlig papperstapet genom att limma på väggen med non-woven-lim kollat på väggen. Det gick hur bra som helst.
den är gjord för det limmet på vägg

Men inte tapeten syftade han nog på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.