5 217 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Skillnad på Vatettes kapverktyg?
Nä, de har inte svarat på mitt uppföljande mail. Men jag pratade med en säljare på en stor grossist som sa att man brukar få godtyckliga svar när man ringer Vatettes support (de har ju direktnummer). Således tror jag på de i denna tråd som påstår att det faktiskt är skillnad. Men det är ju då intressant varför de fortfarande säljer den gamla, när de inte längre säljer väggbockstöden den skall vara till.wildeside skrev:
Dom vill väl sälja ut lagret🤔
Jag fick följande svar från en återförsäljare
"Den som benämns som V6 rsk.nr 2113192 är till för den "nya" standarden på fixturer som är C/C 60mm, och den andra är till för dom äldre som är C/C 40mm rsk.nr 1877949."
Det här svaret från Vatette.
"Till kapverktyg rsk 1877949 får du även med ett extra verktyg för byte av reservskär."
Man kan bara sucka åt svaret från Vatette och fundera över hur seriösa säljarna är.
Jag fick följande svar från en återförsäljare
"Den som benämns som V6 rsk.nr 2113192 är till för den "nya" standarden på fixturer som är C/C 60mm, och den andra är till för dom äldre som är C/C 40mm rsk.nr 1877949."
Det här svaret från Vatette.
"Till kapverktyg rsk 1877949 får du även med ett extra verktyg för byte av reservskär."
Man kan bara sucka åt svaret från Vatette och fundera över hur seriösa säljarna är.
Redigerat:
Nu kanske saken är utred.
Fråga Vatette varför återförsäljaren och Vatette svar inte stämmer överens.
Nytt svar från Vatette.
"Mitt misstag, att inte fick med den informationen också förutom extra verktyg och byte av reservskär.
Det stämmer alldeles riktigt! rsk 2113192 är till för nya V6 och rsk 1877949 är för gamla 40cc."
Fråga Vatette varför återförsäljaren och Vatette svar inte stämmer överens.
Nytt svar från Vatette.
"Mitt misstag, att inte fick med den informationen också förutom extra verktyg och byte av reservskär.
Det stämmer alldeles riktigt! rsk 2113192 är till för nya V6 och rsk 1877949 är för gamla 40cc."
De vimsar fortfarande. Jag fick just mitt kapverktyg V6, och där ingår extraverktyget (som någon också nämnt ovan). Och om det är till cc60 eller cc40 spelar ju såklart ingen roll, men jag misstänker att skärdjupet skiljer. Har läst i en annan tråd tidigare att man skall kapa 10.5 mm från väggen, men mitt nya verktyg skär 13-14 mm från väggen. Det första måttet är kanske då till det gamla systemet. (Detta har också diskuterats ovan.)
En annan sak: Sätter ni lite pasta på klämringen innan ni spänner fast sakerna i kopplingsbricka v6? När jag spänner fast pex-slangar i mitt Thermotech vattenmätarskåp så roterar pex-rören en bra bit om jag inte smörjer. (Vatette skall väl i och för sig vara försmorda)
En annan sak: Sätter ni lite pasta på klämringen innan ni spänner fast sakerna i kopplingsbricka v6? När jag spänner fast pex-slangar i mitt Thermotech vattenmätarskåp så roterar pex-rören en bra bit om jag inte smörjer. (Vatette skall väl i och för sig vara försmorda)
Klicka här för att svara