jac skrev:
Kanske den gamla B&D:n klarar detta, den dög ju bra till den första halvan som jag la för ett antal år sedan. ;)
Tveksamt, jag skulle satsa på en ny istället......

Jag är helt med på dina tankegångar...Jag behöver nog en ny i alla fall...

Såklart du behöver en ny maskin, gör man inte alltid det?

//Unigas

Om era fruar/flickvänner visste hur folk triggar upp varandra i det här forumet så skulle de förbjuda er att hänga här, alternativt spärra åtkomsten till byggahus.se :D

Nu förstår jag inte alls, triggar upp varandra??? I här heller!!!
:-D

//Unigas

Jag förstår inte varflör alla höjjer dessa systeiners till skyarna. Jag tittade på en ps 300 idag och maken till klent innnandömme i dessa lådor har jag inte sett. Det blir nog att köpa en Bosch istället då man får en vettigt inredd låda.

P
Hur grovt innanmäte behöver man? Jag har under mina 8-10 år som Festool-junkie aldrig varit med om, eller hört talas om, att insatserna går sönder.
Många systainers insatser är dessutom förberedda med fack för kommande tillbehör.

Jag tycker att den största fördelen med dom är att dom har samma basmått och är stapelbara.
Det är lögn i helvete att hålla ordning i bilen när alla maskinlådor har olika mått och utformning. Numer åker nästan allt i systainers, oavsett om det står Festool, Fein eller Makita på lådan. Det finns även en låda med blandade kartonger med cutter-skruv och nylonplugg.

Jämfört med Bosch eller Hilti så var det ljusår i mellan. Plasten i Festool lådan såg att vara lika tunn som i någon engångsförpackning.

Håller med om att "inredningen" i lådorna för sänksågen och fräsen inte imponerar men den duger gott. Där är dessutom hyfsat med "luft" över för att man skall kunna stoppa ner ytterligare prylar/tillbehör. Den stora fördelen som jag ser är snarare utsidan som ACME också poängterar.

Jag tycker övriga väskor som kommer med verktygen brykar vara exakt anpassade till respektive verktyg och inte lämna något utrymme över för annat. Eftersom formaten är helt olika så blir det hopplöst med både transport och förvaring.

ClasseClas
Binesh skrev:
Jag kände på en GST 135 idag och måste säga att en Makita 4351FCT känns mycket bättre i händerna. Skön att hålla i handen, avsevärt mycket mera lättmanövrerad och dessutom tystare. Exakt vad är det som gör 85 eller 135:an till en favorit? Okej, vad jag förstått så håller 85:an för vadsomhelst men den är inte lika skön att jobba med.

Funderar på att skaffa en ny stickis och har en delad uppfattning, och ni på forumet gör inte saken bättre då ni förespråkar Bosch :)

Anledningen till att jag var ett tag sugen på en PS200 var, förutom det jag skrev tidigare, var att jag fick chansen att jobba med den i en dag och den passade in händerna perfekt med sin smala motorhus. Men efter att ha provat Makitan så har jag i princip glömt Festooln :P
Hur gick det för dig Binesh? Fick du köpt ngn såg och isf vilken blev det?

PS300 plus CMS GE, finns ingen bättre kombination om man kollar på sticksågar.
Svindyr men helt klart värd varenda krona om man håller på att figursåga material varje dag.

Boschen är det väl inget fel på som maskin mer än att det är just bosch :)

Nej faktiskt inte. Lär nog bli till våren istället. Är ändå inte helt övertygad i dagsläget och jag vill inte ångra köpet.

gifen skrev:
PS300 plus CMS GE, finns ingen bättre kombination om man kollar på sticksågar.
Svindyr men helt klart värd varenda krona om man håller på att figursåga material varje dag.
fast jag inte figursågar material varje dag håller jag med....är hur bra som helst!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.