Hej!

Har tänkt köpa mig en Kapex. Till den ska jag ha en fintandad multimaterialklinga (ska sågas ffa epoxybaserade laminat på låga varv). Festools klinga för detta ändamål kostar i Sverige ca det dubbla jämfört med motsvarande klinga ur Bosch topsegment "Top precision". Är Festools klingor (så) mycket bättre? Shoppar man runt i Tyskland så kan man skruva ner priserna lite dock, vilket är planen.
Festool fintandad sågklinga för multi-material som används för att såga laminat och annat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch 'Top Precision' multimaterialsågblad för fintandat snitt, lämpligt för epoxybaserade laminat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är inget linjärt förhållande mellan pris och snittkvalitet på bosch och festools klinga. Dvs festools är inte dubbelt så bra. Dock är de betydligt bättre. Om det är värt det för dig är svårt att svara på. Festools klingor tillverkas av Leitz (som dock har många olika serier, samtliga premium). Vi köper Leitz direkt till vår Kapex, extremt nöjd med snittkvaliten på dem. Hur bra de håller i längden vet jag inte, vi kör inte den sågen så mycket.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Tack, bra svar. Är det betydlig skillnad så betalar jag gärna mer för Festools klinga. Det är absolut värt det för mig. Får bli en sån!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.