4 474 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
skillnad mellan skarvtejp och tätningstejp?
Ska lappa ihop fuktspärrplast...
Köpte både skarvtejp och tätningstejp... Frågan är om jag ska använda båda eller om det bara är tätningstejpen som ska användas?
(köpte fel först, tyckte det blev lite väl billigt och åkte glatt hemåt där det senare slog mig att det kanske fanns flera grönfärgade tejper)
Köpte både skarvtejp och tätningstejp... Frågan är om jag ska använda båda eller om det bara är tätningstejpen som ska användas?
(köpte fel först, tyckte det blev lite väl billigt och åkte glatt hemåt där det senare slog mig att det kanske fanns flera grönfärgade tejper)
Rent spontant tycker man ju att skarvtejpen använder du för att tejpa ihop skarvarna till plasten (som självklart överlappat med minst 20cm) medans den andra tejpen använder du till att täta hål. Mao, så kan du säkert använda bägge till skarvarna.
Nu har jag kört en stund i ett rum med att lappa öppningar i plasten.
Då har jag använt den tjocka dyra tätningstejpen till att binda ihop plastbitarna och sen 2 remsor utav den billiga skarvtejpen på vardera sida ovanpå den tjocka, så det blir bredare..
Vad tror ni, känns som om jag snart får ångra detta snålhets försök.
känsligaste ställena ska jag nog lägga på en ny plast ovanpå ifall de släpper.
Då har jag använt den tjocka dyra tätningstejpen till att binda ihop plastbitarna och sen 2 remsor utav den billiga skarvtejpen på vardera sida ovanpå den tjocka, så det blir bredare..
Vad tror ni, känns som om jag snart får ångra detta snålhets försök.
känsligaste ställena ska jag nog lägga på en ny plast ovanpå ifall de släpper.
Klicka här för att svara