Det ser ut som att centralen har kompletterats med två grupper. Kanske renoverades ett badrum och hallen fick golvvärme vilket ledde till kompletteringen. Antagligen är det en nyare modell med samma spec. Eller så är det en annan modell som också fungerar för ändamålet.
Weird. De till vänster är vad jag vet den aktuella modellen. De till höger tror jag är en äldre modell.
Man kanske har återanvänt dem när man har byggt om centralen vid något tillfälle?
Edit: De till höger är definitivt en äldre modell. Serien heter Hager M6 och det är hopplöst att hitta något online om gamla produkter från Hager men jag hittar åtminstone en forumtråd från 2006 där de redan då anges som "discontinued".
Man kanske har återanvänt dem när man har byggt om centralen vid något tillfälle?
Edit: De till höger är definitivt en äldre modell. Serien heter Hager M6 och det är hopplöst att hitta något online om gamla produkter från Hager men jag hittar åtminstone en forumtråd från 2006 där de redan då anges som "discontinued".
Redigerat:
De till vänster är aktuell modell - jag har köpt fler likadana. Centralen är inte ny utan har kompletterats och justerats över tid och därför finns det några olika varianter av dvärgar.tommib skrev:
Jag har fått byta ut många av de två till höger när de slutat fungera. De är bra mycket äldre än de till vänster. Problemet med de gamla var att det inte gick att fälla upp efter att säkringen löst ut eller slagits av manuellt.
Klicka här för att svara

