P
Jag saknar dom 2 rundstänger som heter "L" på bilden. Försvann nog tyvärr i en flytt. Det är små massiva rundstänger med gängade hål i ena ändan. Säkert samma på flera andra modeller än just Skil. Har googlat rip fence rods, men hittar inget som liknar. Någon med bättre google-ninja-skills som var var dom finns ? Skils reservdelswebshop ger inget. Plan B är ju att göra nya själv men köper hällre om dom finns tillgängliga för en rimlig slant.

Illustration av två rundstänger märkta 'L' för montering på en verktygsdel, troligen saknade komponenter i en Skil-maskin, som visas i ett monteringsschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P peter_73 skrev:
Jag saknar dom 2 rundstänger som heter "L" på bilden. Försvann nog tyvärr i en flytt. Det är små massiva rundstänger med gängade hål i ena ändan. Säkert samma på flera andra modeller än just Skil. Har googlat rip fence rods, men hittar inget som liknar. Någon med bättre google-ninja-skills som var var dom finns ? Skils reservdelswebshop ger inget. Plan B är ju att göra nya själv men köper hällre om dom finns tillgängliga för en rimlig slant.

[bild]
Hej!

Är inte hemma just nu men tror jag har ett par.
Återkommer på onsdag.
Dag

• Gilla
peter_65
  • Laddar…
P
Det låter ju bra. Håller tummarna

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Hej @Peter___76!

Tillbaka på hemmaplan.
Hittade detta under första sökrundan.

A. En stång för anhållet. 8mm se bild. Bör finnas en till någon stans. Fortsätter söka.

En metallstång ligger bredvid en linjal på ett bord. Linjalen visar att stången är cirka 30 cm lång.
Skapa konto

B. Ett anhåll med fasta stänger enligt bild.

Metallanhåll med fasta stänger och mätstockar som visar dimensionerna på ett bord.
Skapa konto

Metallanhåll med fasta stänger på ett bord; skjutmått visar 8 mm diameter på stången.
Skapa konto

Är något av intresse så hör av dig.

Dag

P
Stort tack till @stigen, anhållet passar perfekt.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.