Jag ska lägga om vår altan. Idag ligger det små-gatsten (10cm) som lutar (ca 5 cm per meter).
Planerar att använda oreglebunden skiffer. Men skulle vilja få det så horisontellt som möjligt (1 cm /meter?) och måste således bygga altanen i terasser. Hur bygger jag "trappstegen"? Trappstegen ska vara ca 10 cm höga. Har tänkt att använda gammal små-gatsten till fronten av den lodräta delen av trappsteget.
Jag misstänker att jag får stabilisera nivå-övergången på något sätt. Men vad är bäst? Har funderat på att gräva ned lecablock eller att gjuta en "balk".
Har bifogat en skiss där jag ringat in mina "problemområden".
/Martin