Hej!
Har reparerat en betongtrappa och ska sätta tillbaka skiffer på planstegen, sättstegen skall vara putsade.
Frågan är om man ska putsa hela trappan och sedan sätta skiffern med fix eller om man bara skall putsa sättstegen och sätta skiffern med fix direkt på betongen/planstegen?
Har tänkt ett skiffer-överhäng på ~10mm(?)
Skulle inte putsa sättstegen alls, möjligen finspackla med ett betongspackel och filta av, sen lägga skiffern i fix på planstegen.
Bästa är väl att klä både sättsteg och plansteg med skiffer.
Tänkt på tätskikta trappen?