D
Är det någon som vet något laminatgolv med ek i skeppsgolvsmönster med ljus fog? Något som liknar golvet nedan (som är Kährs äkta ek-golv). Pergo hade ett laminatgolv tidigare som liknade detta, men det har utgått.

tragolv-kahrs-stavanger-naturoljad-ek-skeppsgolv.jpg

ullberg
Jag har två brädor kvar av det där kährsgolvet sen jag la det i köket för några år sen, är det ett (väldigt) litet objekt kan vi säkert göra en deal ;)

Har för mig att alloc har (åtminstone tidigare haft) ett sånt golv. Jag la det, fast med mörk nåtning, i entrén till vårt båthus på landet. Är rätt säker på att det fanns i ek/ljust (typ ask som det är i khärsvarianten) också.

/U

D
Otroligt fint köksgolv du har! Tyvärr behöver jag ca 25m2 så jag tror inte dina brädor räcker. Jag har tittat hos Alloc men kan inte hitta något sådant mönster hos dem nu.

D
Ja, det är Kährs äkta trägolv som du länkade till. Det jag var ute efter var ett laminatgolv som hade ett liknande utseende (eller åtminstone något trägolv som är billigare. Vet att Kährs har ett liknande golv i faner-version, men det vill jag inte ha då jag inte litar på fanergolv).

D
Den första länken är Kährs fanergolv som jag talade om och den andra länken är Kährs äkta trägolv (slipbart 4-5 ggr) som kostar ca 1,250:-/m2. Men tack för ditt engagemang!

swing and miss alltså... trist.

Det blir till att fräsa not och måla fjäder då ; )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.